مهارت‌ باغبانان اصفهانی ارتقا می‌یابد

رئیس اداره تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با محوریت ارتقای مهارت‌های آموزشی و فنی باغبانان فعال در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، نیما نیکخواه اظهار کرد: هدف اصلی از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، توسعه همکاری دو جانبه در راستای ارتقای کیفی فضای سبز شهر اصفهان است که با توجه به اهمیت کسب مهارت در تحقق این هدف، استفاده از تجارب اداره کل فنی و حرفه‌ای که در مقوله آموزش‌های عملیاتی و تقویت مهارت‌ها تخصص دارد، ضروری به نظر می‌رسد.

وی در خصوص تعهدات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: نیازسنجی، تعیین محتوا و برگزاری دوره‌های آموزشی، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی مرتبط، همکاری در تدوین سرفصل‌های جدید و کاربردی و ارائه خدمات مشاوره در خصوص نگهداری فضای سبز محوطه اداری این مجموعه از تعهدات این سازمان است.

رئیس اداره تحقیقات، آموزش و ترویج سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره تعهدات اداره کل فنی و حرفه‌ای در تفاهم‌نامه امضا شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای تعهدات آموزشی در پرتال آموزشی آن اداره کل، بهره‌گیری از اساتید معرفی شده از سوی سازمان پارک‌ها در دوره‌های آموزشی و افزایش امکان دسترسی اعضا به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی از جمله این تعهدات است.

وی افزود: از دیگر تعهدات اداره فنی و حرفه‌ای می‌توان به ایجاد امکان دسترسی به بانک اطلاعات کارآموزان دوره‌های رشته کشاورزی، استفاده از امکانات هتل، رستوران و سالن کنفرانس، پیگیری کد بین‌المللی جهت استانداردهای آموزشی مورد نیاز، پرداخت بیمه و بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان و مربیان در برابر حوادث حین آموزش و صدور گواهینامه برای کارآموزان دوره‌های آموزشی پس از قبولی در آزمون اشاره کرد.

نیکخواه اظهار کرد: تعهدات مشترک دوجانبه نیز شامل استفاده از ظرفیت‌های دوطرفه جهت آموزش در بخش کشاورزی و فضای سبز شهری، همکاری جهت بازدیدهای آموزشی و کارآموزی در محیط کار واقعی مهارت‌آموزان، همکاری در برگزاری آزمون‌های پایان دوره مرتبط در دوره‌های مشترک، برگزاری سمینارها، نشست‌ها و همایش علمی و مهارتی، همکاری در اجرای طرح‌های تخصصی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های ارتقای سطح علمی ویژه مربیان آموزشی و همکاری جهت ارائه آموزش‌های رایگان به شهروندان است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان امضا شده است، در ۱۰ ماده و ۲۷ بند تنظیم شده است.

کد خبر 596601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.