ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

در هفته نخست لیگ برتر از بین تیم‌های مدعی، سپاهان و گل‌گهر خوش درخشیدند و بیشترین عناوین برتر هفته را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال از روز جمعه هفته گذشته آغاز شد و در حساس‌ترین دیدار، سپاهان موفق شد در زمین استقلال به یک پیروزی باارزش دست پیدا کند. شاگردان «مورایس» در یکی از سخت‌ترین بازی‌های خارج از خانه خود در طول فصل پیروز شدند تا به لطف پیروزی با اختلاف دو گل، صدر جدول را هم از هفته اول تصاحب کرده باشند.

گل‌گهر سیرجان نیز با پیروزی مقابل تراکتور، دومین تیم مدعی پیروز در هفته نخست قرار گرفت تا بالاتر از پرسپولیس و فولادی قرار بگیرد که به ترتیب مقابل ذوب‌آهن و صنعت نفت آبادان متوقف شدند.

نتایج هفته نخست لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

استقلال صفر-سپاهان ۲

پیکان یک-ملوان صفر

آلومینیوم صفر-هوادار یک

نفت مسجدسلیمان ۳- مس کرمان ۲

نساجی یک-مس رفسنجان یک

ذوب‌آهن صفر-پرسپولیس صفر

فولاد صفر- صنعت نفت آبادان صفر

گل گهر سیرجان ۲- تراکتور یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته نخست لیگ برتر:

بازی هفته: نفت مسجد سلیمان ۳- مس کرمان ۲

کمتر کسی فکر می‌کرد این دیدار از هفته اول لیگ برتر پرگل باشد و در آن پنج گل رد و بدل شود. نفت مسجدسلیمان در دیداری که دو بار پیروزی را با تساوی عوض کرد در نهایت پیروز شد تا به سه امتیاز در گام نخست دست پیدا کند. نکته جالب این بازی اینکه هر سه گل نفت مسجدسلیمان را بازیکنان سابق تیم‌های اصفهانی یعنی پیمان رنجبری، رضا دهقانی و امیرحسین کریمی به ثمر رساندند.

تیم هفته: سپاهان

پیروزی در زمین رقیبِ قهرمانی و تیمی که یک فصل کامل شکست نخورده بود، به اندازه کافی ارزشمند است تا بتوانیم سپاهان را تیم برتر هفته بدانیم. سپاهان با ارائه یک بازی حساب شده و به دور از بلندپروازی احساسی، استقلال را در خانه‌اش با دو گل شکست داد تا با صدرنشینی در پایان هفته اول، به بهترین شکل هفته را به پایان برساند.

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: ژوزه مورایس (سپاهان)

نبرد مربیان پرتغالی جدید لیگ برتر ایران را ژوزه مورایس به نحوی به سود خود به پایان رساند که تحسین اهالی فوتبال را در پی داشت. او در دیداری که تیمش دو موقعیت عالی دیگر هم برای پیروزی پرگل‌تر داشت و کم‌ترین موقعیت را به میزبان داد پیروز شد تا از همین ابتدا گام نخست را محکم برداشته باشد.

دروازه‌بان هفته: حبیب فرعباسی (ذوب‌آهن)

فرعباسی در دیداری که تیمش از اوایل نیمه دوم در تصمیمی بحث‌برانگیز ۱۰ نفره شد موفق شد با نمایش درخشانش دروازه ذوب‌آهن را بسته نگه دارد. فرعباسی در دیدار مقابل ذوب آهن چهار مهار و دو خروج موفق داشت.

مدافع هفته: رامین رضائیان (سپاهان)

رضائیان در نخستین بازی رسمی خود با پیراهن سپاهان موفق شد گلزنی کند و اتفاقاً به لطف گل او سپاهان به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفته است. رضائیان در دیدار مقابل استقلال عملکرد خوبی در سمت راست خط دفاعی داشت و از سوی دیگر نفوذهای به موقع او یک گل هم به همراه داشت.

هافبک هفته: امیرحسین کریمی (نفت مسجدسلیمان)

هافبک اصفهانی نفت مسجد سلیمان در دیدار تیمش مقابل مس کرمان گل برتری را به ثمر رساند و علاوه بر آن با سه پاس کلیدی، پنج نبرد موفق و البته دقت پاس ۹۷ درصدی بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.

مهاجم هفته: رضا شکاری (گل گهر)

رضا شکاری مهاجم جوان گل‌گهر در دیدار مقابل تیم سابق خود یعنی تراکتور خوش درخشید و علاوه بر اینکه پاس گل اول تیمش را داد، گل دوم را به زیبایی وارد دروازه تراکتور کرد. شکاری علاوه بر گل و پاس گل با سه بار بازیابی توپ و دو پاس کلیدی به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد.

گل هفته: رضا شکاری (گل گهر)

در هفته نخست گل امیرحسین کریمی به مس کرمان و گل دانیال جهانبخش به ملوان نیز گل‌های بسیار زیبایی بود اما گل رضا شکاری به تراکتور که روی یک حرکت تیمی و در نهایت یک ضربه غیرقابل مهار به ثمر رسید به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد.

کد خبر 596596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.