معماری سازمانی راهکاری مؤثر برای تقویت مدیریت شهری

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه معماری سازمانی راهکاری مؤثر برای تقویت مدیریت شهری است، گفت: معماری سازمانی نقش مهمی در ارتقای ظرفیت‌های درونی و بیرونی مجموعه مدیریت شهری ایفا می‌کند.

فاطمه منعمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیشنهاد مطرح شده در بودجه ۱۴۰۱ توسط اعضای شورای اسلامی شهر به شهرداری، اظهار کرد: شورای ششم شهر کرج برای سال ۱۴۰۱ پروژه‌ای تحت عنوان معماری سازمانی به شهرداری کرج ارائه کرد تا در دستور کار شهرداری برای اجرا قرار گیرد.

وی در خصوص لزوم اجرای معماری سازمانی برای هم‌افزایی بیشتر مجموعه مدیریت شهری، تصریح کرد: معماری سازمان رویکردی جامع، یکپارچه و به طور کلی مجموعه‌ای به‌هم پیوسته از مدل‌های توصیف‌کننده جنبه‌های مختلف یک سازمان است که نحوه استفاده از منابع سازمانی را در راستای رسیدن به اهداف مشخص، مطرح می‌کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شهرداری با به نتیجه رساندن پروژه معماری سازمانی در حوزه مدیریت شهری و استقرار آن می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری ارائه کند، افزود: کاهش هزینه‌ها و زمان توسعه سیستم‌های اطلاعاتی از مزایای معماری سازمانی است و یکی از وقت‌گیرترین بخش‌های طراحی و ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی اختصاص به شناخت حوزه مأموریتی سیستم و نیازمندی‌های آن دارد که اسناد و اطلاعات لازم را در اختیار تحلیل‌گران و طراحان سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی جدید قرار داده است و سبب کاهش هزینه‌ها و زمان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید ویژگی‌ها و انواع توسعه مد نظر قرار گیرد و علاوه‌بر آن نیز توسعه‌ها در مجموعه مدیریت شهری باید هوشمند، برنامه‌ریزی شده و هم‌راستا با سیاست‌های کلان و مأموریت‌های سازمانی اجرا شود و در نهایت برای تمام ذی‌نفعان، ارزش تولید کند.

کد خبر 596575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.