واگذاری زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگسراهای مشهد به مناطق

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از واگذاری زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگسراها با اختیار تمام به مناطق شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده در جلسه واگذاری زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگسرا به منطقه یک شهرداری مشهد، اظهار کرد: فرهنگسراهای سازمان فرهنگی شهرداری از امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم مردادماه_ به صورت عمومی فعالیت خود را آغاز می‌کند و تنها دبیرخانه باشگاه‌های مخاطب‌محور مانند «مانا» و «باهم» به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: یکی از تکالیف مناطق شهرداری این است که اقداماتی را در خصوص باشگاه‌های اجتماعی پیگیری کنند؛ به عنوان مثال در طرح باهم، مناطق ماموریت‌هایی در بحث جذب و ارتباط با مخاطب خواهند داشت.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: در خصوص باشگاه‌های اجتماعی، ساختمان فرهنگسراها به آموزش‌های عمومی و مباحثی که مورد نیاز هر منطقه است، توسط معاونان فرهنگی مناطق، اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای انتظار به منطقه یک واگذار خواهد شد که ظرفیت‌های اجتماعی همچون کانال فرهنگسرا با ۱۳۰۰ عضو و حضور یک کارشناس فرهنگی را دارد؛ همچنین در خصوص برنامه‌های شاخص این فرهنگسرا می‌توان به گامی به سوی ظهور، حوزه مهدویت، تاریخ شفاهی مساجد و تقویت تشکل‌ها و مسجدی‌ها در حوزه سرود اشاره کرد.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: درآمد فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی که در اختیار هر منطقه قرار می‌گیرد، به صورت کامل در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کوروش باوندی، شهردار منطقه یک مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: پس از سال‌ها شاهد یک برنامه منسجم در فعالیت و برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری هستیم؛ در این راستا موضوعاتی همچون کمک به باشگاه‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی توسط مناطق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پشتیبان موضوعات فرهنگی و اجتماعی، سازمان فرهنگی است، لذا کمک می‌کنیم تا برنامه‌های منسجم محقق شود و منطقه یک شهرداری نیز در حوزه اجرایی و پشتیبانی حضور خواهد داشت تا اقدامات خوبی در سطح شهر در نظر گرفته شود.

کد خبر 596570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.