برگزاری نخستین روضه امام حسین(ع) به زبان انگلیسی در اصفهان

مسئول برپایی اولین مجلس عزای امام حسین (ع) به زبان انگلیسی گفت: هیئت انگلیسی‌زبانان نه‌فقط در ماه محرم، بلکه در سایر مناسبت‌ها به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است که این اقدام نوعی فعالیت ابداعی و نو در استان اصفهان است.

محمدرضا حضوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آیین سخنرانی، مداحی و روضه‌خوانی امام حسین (ع) تا روز پنجشنبه _بیست‌وهفتم مردادماه_ در منزل آیت‌الله خادمی در خیابان جامی اصفهان برپا است و همه علاقه‌مندان و زبان‌دانان می‌توانند در این مجلس شرکت کنند.

ایده اصلی مجلس روضه‌خوانی برای امام حسین به زبان انگلیسی

به گفته وی، ایده اصلی مجلس روضه‌خوانی برای امام حسین به زبان انگلیسی از یک آموزشگاه زبان انگلیسی ایجاد شد. این مؤسسه رویکردی فرهنگی و دینی در فرآیند آموزش زبان دارد و تلاش می‌کند علاوه بر آموزش زبان دوم به مسائل زیرساختی فرهنگی و دینی بپردازد.

این کارشناس و سخنران دینی مسلط به زبان انگلیسی تصریح کرد: تلاش شده است با همکاری این آموزشگاه برنامه‌ای اختصاصی و متفاوت برای مخاطبان انگلیسی‌زبان ترتیب داده شود. این ایده به‌مرور شکل بهتری پیدا کرده و تلاش شده است علاوه بر فراگیران زبان در موسسه‌ها و آموزشگاه‌ها، دانشجویان بخش‌ها و دانشکده‌های زبان‌اصلی، طلبه‌های زبان‌دان و همچنین ارتباط با گردشگران در حوزه گردشگری ورود کنیم.

وی اضافه کرد: این موضوع در حوزه گردشگری اصفهان به‌عنوان شهر و استانی که به شکل دائمی پذیرای گردشگران و طلاب خارجی است، دنبال می‌شود همچنین با مجموعه بزرگ جامعه المصطفی العالمیه در این رابطه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

حضوربخش تصریح کرد: مخاطبان این رویداد در مجموع به‌نوعی با زبان انگلیسی ارتباط دارند و علاوه بر آن‌یک سری فعالیت‌های دینی و فرهنگی نیز انجام می‌دهند و در این عرصه‌ها نیز فعال هستند.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری هیئت انگلیسی‌زبانان در اصفهان به‌نوعی کار ابداعی و نو در این استان است، افزود: البته در گذشته نیز فعالیت‌های مرتبطی در مراکزی همچون مدرسه علمیه ناصریه داشته‌ایم که بیشتر با رویکرد تبلیغی داشته است.

مسئول برپایی اولین مجلس عزای امام حسین (ع) به زبان انگلیسی در اصفهان اظهار کرد: پایه‌گذاری برنامه‌هایی به این شکل در آغاز راه است؛ البته در قم و تهران مشابه همین جلسه چند سالی است که انجام می‌شود و ما به‌نوعی این ایده را از آن‌ها به امانت گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضایی هستیم که مدرنیته نمود بسیاری دارد و زبان انگلیسی نیز یکی از ملزومات دانش امروز محسوب می‌شود، تأکید کرد: این خود ابزار و امکانی برای جذب مخاطبانی است که ممکن است کمتر به مجالس عزای سرور و سالار شهیدان بروند یا تا به امروز چنین فضایی برای آن‌ها فراهم نبوده است.

حضوربخش گفت: تلاشمان این است تفکر افرادی که در فضای زبان کار می‌کنند و حس می‌کنند که زبان انگلیسی آمیخته با فضای سکولاریسم است را تغییر دهیم. درواقع به دنبال بر هم زدن این نوع تفکر و آمیختگی هستیم. این درحالی‌که از طریق زبان می‌توان در ترویج مسائل و آموزه‌های دینی و دیگر اهداف موردنظر در این حوزه استفاده کرد و بهره برد.

برگزاری نخستین روضه امام حسین(ع) به زبان انگلیسی در اصفهان

فعالیت هیئت انگلیسی‌زبانان محدود به ماه محرم نیست

وی افزود: هیئت انگلیسی‌زبانان نه‌فقط در ماه محرم، بلکه در سایر مناسبت‌ها به دنبال اجرای برنامه‌های مشابه است تا این کار فرهنگی و مذهبی تأثیرگذار باشد، حفظ شود و تداوم داشته باشد.

مسئول برگزاری این آئین مذهبی در اصفهان اظهار کرد: در مراسم این هیئت به زبان انگلیسی حجت‌الاسلام لقایی، داوودی، حضوربخش و اسماعیلی سخنرانی و حجت‌الاسلام میر در سوگ سرور و سالار شهیدان مداحی می‌کنند. همچنین کلیپ‌ها و تصاویر مرتبط با عزاداری و آیین‌های ویژه ماه محرم به زبان انگلیسی نیز در این پنج شب پخش می‌شود.

وی ادامه داد: با تداوم فعالیت این هیئت، شبکه‌ای از افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند برای گسترش این دست فعالیت‌های دینی و فرهنگی در شهرهای مختلف تشکیل شود.

کد خبر 596558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.