۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
حال‌وهوای محرم در ورزنه

شهردار ورزنه گفت: فضای شهر ورزنه هم زمان با ایام محرم رنگ و بوی خاصی داشت و در هر کوچه نشانی از عزای امام حسین (ع) برافراشته شد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال کاروان پیاده از مشهد تا کربلا در شهر ورزنه حضور پیدا کردد. کاروان ۱۸۵ نفری که روز عرفه از مشهد با پای پیاده راه افتاده بود مقارن با پنجم محرم به شهر ورزنه رسیدند، کوچک‌ترین عضو این کاروان ۱۱ سال و بزرگترین فرد ۸۴ سال دارد. این کاروان دو روز مانده به اربعین به کربلا خواهد رسید.

وی افزود: فضای شهر ورزنه هم زمان با ایام محرم رنگ و بوی خاصی داشت و در هر کوچه نشانی از عزای امام حسین (ع) برافراشته شد.

شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: روبه‌روی هر مغازه به همت مردم و هیئت‌های عزاداری نشان عزا برافراشته شد و شهر نقش و نگار محرمی گرفت. نقش و نگاری با موضوع محرم در دیوارهای مکان‌های مذهبی شهر مانند حسینیه انجام شد.

اخگر تصریح کرد: شهرداری با هدایت هیئت‌های مذهبی به سمت هر خانه یک محفل عزا را برنامه‌ریزی می‌کند و خدماتی را به هیئت‌ها ارائه می‌دهد. پاکبان‌ها در کنار دسته‌های عزا برای جلوگیری از پخش زباله‌ها در خیابان‌های شهری و پاکسازی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در هر روضه‌خانه بیش از ۵۰۰۰ پرچم عزای امام حسین توزیع شده است و شهرداری اقدام‌های اولیه را در خصوص پاکبانی شهر، رعایت ترافیک، امنیت اجتماعی، کاهش سر و صدا و برگزاری مراسم به صورت محدود با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همسایگان انجام داده است.

کد خبر 594609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.