ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نوجوانان ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: امروز باید به نسلی که در راه است و در گام دوم انقلاب نقش ایفا می‌کنند، رشادت و ایثارگری هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلیمان رستمیان، روز دوشنبه_ بیست‌و چهارم مردادماه در نشست خبری که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در سالن شهدای مدافع حرم این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خبرنگاران زیادی جان خود را به خطر انداختند تا مجاهدت و ایثار رزمندگان را به نمایش بگذارند، اظهار کرد: نقش اصحاب رسانه در برهه‌ای از تاریخ ماندگار و ارزشمند است که امیدواریم بتوانیم با همکاری و حمایت از این قشر به آگاه‌سازی جامعه کمک کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: ۱۰۷ تن از آزادگان البرزی که پس از سال‌ها به میهن بازگشتند جان خود را از دست دادند و به یاران شهید خود پیوستند، همچنین ۱۵ تن از رزمندگان البرزی در اسارت به شهادت رسیدند.

رستمیان افزود: امروز باید به نسلی که در راه است و در گام دوم انقلاب نقش ایفا می‌کنند، رشادت و ایثارگری هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن در سال‌های جنگ این بود که انقلاب را در نطفه خفه کنند، گفت: این روح والای رزمندگان بود که در مقابل تمام ارتش و تسلیحات دشمن ایستادند و موفق و پیروزی را برای کشور به ارمغان آوردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: امروز جامعه قدر آزادگان، ایثارگران، مجاهدات و خانواده شهدا را می‌دانند چرا که روحیه از خود گذشتگی آنان بود که امنیت امروز کشور را رقم زد.

وی با اشاره به قانون تبدیل نیرو ایثارگران، خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۱۰۰ نفر واجد شرایط این طرح بودند که تا کنون دو هزار و ۶۲۱ نفر رسمی شدند، تعدادی در حال گزینش هستند و تعدادی مدارک‌شان احراز نشده است.

کد خبر 596552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.