گسترش ۵ هکتاری دمق

شهردار دمق از گسترش پنج هکتاری شهر دمق خبر داد و گفت: جلسات زیربنایی برای گسترش حریم شهر برگزار و طرح به تصویب رسیده است و در جلسه اصلی به سرانجام خواهد رسید.

مصطفی محمدی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه احداث کارگاه مشاغل مزاحم یکی از پروژه‌های مهم شهری است، اظهار کرد: شهرداری در این راستا ۲۰ هکتار زمین برای احداث کارگاه مشاغل مزاحم معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه بخش سردرود با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر موقعیت مناسبی برای ایجاد مشاغل صنعتی است، افزود: هدف از احداث سایت مشاغل مزاحم، جمع‌بندی این مشاغل است که به دلایل متعدد موجب نارضایتی شهروندان شده است؛ اقدامات اولیه این پروژه انجام شده و با به اتمام رساندن باقی مراحل، مصوب خواهد شد.

شهردار دمق از گسترش پنج هکتاری شهر از قسمت بلوار حضرت امام (ره) و میدان امام علی (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: درخصوص این طرح، جلسات زیربنایی برگزار و طرح به تصویب رسیده است که در جلسه اصلی به سرانجام خواهد رسید.

محمدی‌وند با بیان اینکه افزایش محدوده شهر دمق و افزایش تعداد مسکن در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: ۵۲ هکتار زمین شناسایی و به اداره راه و شهرسازی استان معرفی شده است، تاییدیه شهرستانی گرفته و به استان ارسال شده است و چنان‌چه مشکلی پیش نیاید در مجموع ۵۷ هکتار به محدوده شهر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه احداث و راه‌اندازی کارخانه تولید بتن آماده و قطعات بتنی، اظهار کرد: شهرداری برای این پروژه ۱۳ هزار مترمربع زمین تملک کرده و اقدامات لازم برای اخذ مجوز از ادارت و مجوز تأسیس را دریافت کرده است؛ تنها بحث تغییر کاربری و هزینه تغییر کاربری از اداره جهاد کشاورزی باقی مانده که به زودی به سرانجام خواهد رسید.

شهردار دمق گفت: این شهر و بخش سردرود، کارخانه‌ای برای رفع نیاز خود ندارد و مایحتاج خود را از شهر رزن یا کبودرآهنگ تهیه می‌کند؛ بنابراین احداث این واحد منبع درآمد پایداری برای شهرداری است.

محمدی‌وند افزود: تکمیل پروژه مجتمع تجاری مهستان از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام است، این پروژه در دو طبقه احداث شده و در مجموع ۱۴۰۰ مترمربع با ۳۴ واحد تجاری را در خود جای داده است؛ راه‌اندازی این واحد درآمد پایداری برای شهرداری به همراه دارد.

به گزارش ایمنا، دمق شهری در شهرستان رزن در شمال استان همدان است. این شهر در شمال کبودراهنگ و غرب رزن قرار دارد.

کد خبر 596548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.