مقرون‌به‌صرفه‌ترین محله لندن، ۱۵ دقیقه‌ای می‌شود

مدیران لندن، پایتخت بریتانیا در نظر دارند منطقه نیوهام را به شهرکی ۱۵ دقیقه‌ای تبدیل کنند که در آن، مردم تنها با یک ربع ساعت پیاده‌روی خواهند توانست تمام نیازهای خود را برآورده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه نیوهام، پیشرو شهرک‌های ۱۵ دقیقه‌ای آینده لندن خواهد بود که قرار است از داده‌های مدیریت ترافیک و سنسورهای دیجیتالی برای تجزیه و تحلیل میزان کاربری معابر و رفتار افراد در آن‌ها بهره گرفته شود. این اقدامات در راستای توسعه منطقه برای ساکنان و نه خودروها انجام خواهد شد و در نتیجه، سراسر آن را پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری فرا خواهد گرفت. ساکنان منطقه نیوهام پس از اعمال تحولات جدید قادر خواهند بود تمام نیازهای خود را از طریق تردد سبز برآورده کنند.

پیش از این نیز، مدیران نیوهام توانسته بودند نابرابری جغرافیایی را در سراسر زیرساخت‌ها به حداقل برسانند و به خاطر این موفقیت، از دولت بریتانیا جایزه‌ای ۴۰ میلیون پوندی دریافت کنند. طراحی شهری در نیوهام جدید به گونه‌ای انجام خواهد شد که در آن نشاط شهروندی به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و در نتیجه، ساکنان حس غرور بیشتری را به واسطه افزایش مالکیت خود بر زیرساخت‌ها تجربه خواهند کرد.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین محله لندن، ۱۵ دقیقه‌ای می‌شود

در این رابطه، سنسورهای دیجیتالی بسیاری در فضاهای عمومی و به ویژه خیابان‌ها نصب خواهد شد که امکان نظارت بر ترافیک را فراهم می‌آورد، ضمن این‌که میزان کاربری معابر را توسط شهروندان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

جنبش شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای که پیش از این نیز در نقاط دیگری از دنیا نظیر پاریس، پایتخت فرانسه پیاده شده است، به ایجاد محیطی شهری اشاره دارد که در آن، مالکیت معابر و فضاهای شهری از آن مردم است و وسایل نقلیه، کمترین جایگاه را در تردد شهری از آن خود می‌کند. مدیران به منظور ایجاد چنین مناطقی، می‌کوشند از طریق توسعه فضاهای امن و برابر، امکان تردد پویا را برای شهروندان فراهم بیاورند که این کار مستلزم صرف هزینه‌های کلان برای گسترش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است.

برنامه‌ریزان نیوهام امیدوار هستند که در پایان پیاده‌سازی پروژه خود نه‌تنها به افزایش حس امنیت در میان شهروندان کمک کنند، بلکه کاهش انتشار گازهای آلاینده را از طریق ترویج تردد سبز برای شهر به ارمغان بیاورند و به همین واسطه نیز رفاه جسمی را به مردم هدیه بدهند.

کد خبر 596541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.