انصارالله آتش‌بسی که همواره نقض شود را نمی‌پذیرد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نگرانی آمریکایی‌ها از گسترش جنگ در یمن گفت: مهم‌ترین نگرانی آمریکایی‌ها هدف‌گیری بنادر نفتی عربستان توسط انصارالله یمن و افزایش دوباره قیمت نفت و بنزین است.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقض آتش‌بس میان عربستان و یمن از جانب دولت سعودی اظهار کرد: سازمان ملل از زمان ورود به مسئله یمن تا امروز که هشت سال از شروع جنگ می‌گذرد، همواره حامی و سخنگوی عربستان سعودی بوده است، البته این رویکرد ظالمانه برای مردم جهان غیرمنتظره نیست زیرا محل استقرار سازمان ملل در خاک آمریکا و به تبع اختیار این نهاد نیز به دستان آن است، بنابراین مواضع ضد یمنی این سازمان طبیعی است و مردم دنیا نیز این سازمان را جزو سازمان‌های استعماری دسته‌بندی می‌کنند.

وی با اشاره به جنایات هولناک عربستان سعودی و متحدان عربی خود بر ضد مردم مظلوم یمن افزود: در طول هشت سال گذشته بارها شاهد نقض آتش‌بس از سوی عربستان بوده‌ایم، بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان به کشورهایی مثل عربستان اعتماد کرد زیرا اگر می‌خواستند به تعهدات خود عمل کنند، دیگر دست نشانده استعمار نبودند.

این کارشناس امور بین‌الملل تعهدات کشورهای استعمارگر نسبت به بقیه کشورها را بدون ضمانت عملی دانست و خاطرنشان کرد: این رویکرد نسبت به قدرت‌های بزرگ وجود ندارد به همین دلیل می‌بینیم که بارها آتش‌بس در این جنگ توسط عربستان شکسته می‌شود اما اکنون و با وجود تکرار نقض آتش‌بس توسط عربستان، جلسه جدیدی تشکیل شد که در آن آمریکا خواستار ادامه آتش‌بس برقرار شده بود تا تأسیسات نفتی عربستان از حمله‌ها در امان بماند.

وی با اشاره به نگرانی آمریکایی‌ها از گسترش جنگ گفت: مهم‌ترین نگرانی آنها هدف‌گیری بنادر نفتی عربستان توسط انصارالله یمن و افزایش دوباره قیمت نفت و بنزین است.

این کارشناس امور بین‌الملل، هدف سازمان ملل برقراری آرامش نسبی در یمن را در راستای حفظ منافع آمریکا دانست و ادامه داد: سازمان ملل به دنبال برقراری آرامش نسبی در یمن و ادامه روند صادرات نفت عربستان است، البته مردم یمن و انصارالله از این موضوع آگاه هستند و می‌توانند امتیازات زیادی را از این طریق دریافت کنند، انصارالله یمن نیز در همین راستا اعلام کرده است آتش‌بسی را که همواره نقض شود، نمی‌پذیرد و این موضع کاملاً درستی است که آن‌ها بتوانند از نیاز آمریکا به آرامش به خوبی استفاده کنند.

قنادباشی درباره احتمال پاسخ نظامی یمن به عربستان تصریح کرد: آتش‌بس قبل از ماه رمضان آغاز و تا به امروز سه بار تمدید شده است، مسئله مهم این است که آتش‌بس برای انصارالله یمن باید به گونه‌ای باشد که مناطق حساس و زیرساختی یمن با نقض آتش‌بس از سوی دولت سعودی مورد حمله قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر انصارالله در شرایط مناسب باشد می‌تواند پاسخ خوبی به عربستان بدهد، افزود: امروز ابتکار عمل در اختیار انصارالله است و قصد دارد با استفاده از آتش‌بس در بهترین زمان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به دولت سعودی و حامیان این دولت ستمگر بدهد.

کد خبر 596515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.