کاهش آمار ابتلا به کرونا در یزد/ضرورت توجه بیشتر به تزریق دوز چهارم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در استان یزد کاهش یافته است، بر ضرورت توجه بیشتر مردم به تزریق دوز چهارم واکسن کرونا تاکید کرد.

عمیدالدین خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت کرونا در یزد اظهار کرد: از مدتی قبل با افزایش آمار ابتلاء به کرونا روبه‌رو بودیم اما در دو هفته اخیر وضعیت استان به لحاظ آماری بهتر شده است.

وی افزود: بخشی از این موضوع به دسترسی کمتر مردم برای مراجعه به مراکز درمانی به دلیل بروز سیل و حضور در مراسم عزاداری برمی‌گردد و بخش دیگر به دلیل کاهش بروز بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی (ره) یزد ادامه داد: موارد مثبت سرپایی یزد تقریباً در دو هفته قبل کاهش محسوسی نشان می‌دهد و بستری‌ها هم تقریباً روند ثابت به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد مراجعه در موج‌های قبلی تا ۱۵۰۰ نفر در روز می‌رسید اما در موج فعلی تعداد مراجعه‌ها بسیار کمتر است و درحال‌حاضر تنها افرادی مراجعه می‌کنند که تست آن‌ها مثبت بوده در مجموع آمار ابتلاء کاهش یافته است.

خطیبی افزود: در گروه‌های سنی ۱۲ سال به بالا وضعیت خوبی در حوزه واکسیناسیون داریم اما در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال و دوز سوم فاصله چهار تا پنج درصدی با میانگین کشوری داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی (ره) یزد، تصریح کرد: در بخش دوز چهارم یا همان دوز یادآور وضعیت مناسبی نداریم و تعداد افرادی که برای دریافت دوز یادآور نوبت چهارم مراجعه کرده‌اند به نسبت دیگر دوزها پایین است.

وی اظهار کرد: درحال‌حاضر نگرانی ما مربوط به افزایش تعداد افرادی است که شش ماه از آخرین دوز تزریق آن‌ها می‌گذرد و روزبه‌روز هم این آمار در حال بالا رفتن است، اما تعداد افرادی که برای تزریق دوز یادآور اقدام می‌کنند هنوز پایین است.

کد خبر 596503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.