بیش‌ترین تردد زائران اربعین از مرز مهران

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها، بیشترین حجم تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران انجام خواهد شد، بر ضرورت آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای میزبانی زائران اربعین حسینی مناسب است.

به گزارش ایمنا، سعید کریمی، ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در راستای خدمت مردم و همچنین راه‌اندازی بیمارستان رازی اظهار کرد: در یک ماه اخیر برای دومین بار است که به استان ایلام سفر می‌کنم و اهمیت این مسئله به دو دلیل بوده است. دلیل اول؛ ایلام از استان‌های پر پتانسیلی است که تلاش زیادی برای پیشرفت دارد و ما باید در راستای تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت، تلاش کنیم تا استان‌های پر پتانسیل از ظرفیت بالقوه خود استفاده کنند. دلیل دوم هم مراسم اربعین حسینی در استان ایلام است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس برآوردها، بیش‌ترین حجم تردد زائران اربعین حسینی از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران انجام خواهد شد، بر ضرورت آمادگی کامل امکانات بهداشتی و درمانی در این استان تاکید کرد و گفت: شرایط استان ایلام برای میزبانی زائران اربعین حسینی مناسب است البته باید بر آمادگی بیشتر جهت حوادث احتمالی در این ایام، توجه ویژه داشته باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، جاسم محمدی، سرپرست این دانشگاه نیز اظهار کرد: حضور مجدد معاون درمان وزارت بهداشت در استان ایلام در طول یک‌ماه، نشانگر توجه ویژه وی به مناطق محرومی همچون ایلام است.

محمدی افزود: تلاش همکاران ما در عرصه درمان دانشگاه این است که اعزام بیماران به استان‌های برخوردار و مرکز کشور را به حداقل برسانند که این مسئله نیازمند نیروی انسانی توانمند و تجهیزات و امکانات مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام نیازمند توجه ویژه مسئولان وزارت بهداشت است، زیرا در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد. امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت بهداشت، خدمات مناسبی به زائران ارائه کنیم.

وی گفت: زیرساخت‌هایی همچون آنژیوگرافی در استان ایلام فراهم است و با حمایت مسئولان وزارت بهداشت و اختصاص امکانات و تجهیزات مربوطه، می‌توانیم خدمات‌دهی مناسبی به جامعه هدف داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 596438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.