برنامه کاهش مصرف آب ادارات یزد تدوین و اجرا شود

استاندار یزد با تاکید بر اینکه برنامه کاهش مصرف آب ادارات یزد تدوین و اجرا شود، گفت: تقویت صنایع متوسط و کوچک در یزد با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد اظهار کرد: بحث در حوزه آب بسیار مفصل است و هم در حوزه تأمین و هم در زمینه مدیریت مصرف باید توجه بسیار بالایی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ادارات، با توجه به اینکه نزدیک به ۵۰ اداره کل در استان داریم، باید برای هر یک از ادارات یک درصد در حوزه کاهش مصرف آب طی سال‌های آینده در نظر بگیریم.

استاندار یزد افزود: هر دستگاه در این حوزه باید برنامه خود را به صورت تدوین شده و عملی ارائه کند و به صورت آمار و ارقام دقیق متناسب با میزان مصرف میانگین فعلی، این برنامه ارائه شود.

فاطمی تاکید کرد: این گزارش حتماً باید بر اساس پایش صورت گرفته و برداشت صورت گرفته از وضعیت موجود مشخص شود و در یک برنامه معقول زمان در نظر بگیرد و طی تفاهم‌نامه‌ای میان آن اداره کل و آبفا استان کاهش در نظر گرفته شده اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: الان با چهار تا پنج میلیون تومان می‌توان کاهش مصرف آب در برخی حوزه‌ها ایجاد کرد و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، همین میزان در ایام گرمای سال با صرفه‌جویی ۲۰ میلیون مترمکعبی روبه‌رو است.
استاندار یزد تصریح کرد: شرکت آبفا و آب منطقه‌ای بخشی از منابع خود را در بانک‌های قرض‌الحسنه مشخص بگذارند تا از این منابع تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به مردم برای اجرای طرح‌های کاهشی مصرف برق و آب اعمال شود.

فاطمی با بیان اینکه علاوه بر این باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم به هیچ عنوان درگیر بروکراسی اداری و روند بانک‌ها نشوند و اقساط به روی قبوض مردم اعمال شود، افزود: راهکار بعدی هم توسط بخش خصوصی است که اگر ورود کند و سرمایه‌گذاری این حوزه را انجام دهد، می‌توان صرفه‌جویی انجام شده را برای انجام اقدامات صنعتی و تولیدی در اختیار آنها قرار داد.

وی با بیان اینکه در این زمینه یک شهرستان به عنوان پایلوت قرار می‌گیرد، گفت: تا نشست بعدی شورای برنامه‌ریزی طرح این موضوع باید آماده و ارائه شود.
وی به مباحث مطرح شده در ارتباط با شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: صنایع و خرد و متوسط یکی از موضوعات بسیار مهمی است که به صورت ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فاطمی ادامه داد: در حال حاضر از امکانات دولتی به غیر از مناطق محروم نمی‌توانیم اقدام به ایجاد شهرک‌های صنعتی کنیم و در سایر نقاط باید با واگذاری زمین و تسهیل امور، زمینه مشارکت بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنیم.

کد خبر 596431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.