چه بیماری‌هایی باعث بروز مشکلات دندان می‌شود؟

بعضی از داروهایی که برای درمان فشار خون مصرف می‌‎شود، ممکن است باعث بروز تورم و التهاب لثه‌ها شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان معتقدند که بیماری‌های زیادی وجود دارد که ممکن است باعث بروز مشکلات دندان شود؛ بیماری پریودنتال که ناشی از عفونت و التهاب لثه و استخوانی است که دندان‌ها را نگه می‌دارد، رایج‌تر است و ممکن است در میان افراد مبتلا به دیابت شدیدتر باشد. در شرایط دیگر، ممکن است داروهای تجویزی بر سلامت دهان تأثیر بگذارد. بعضی از داروهایی که برای درمان فشار خون مصرف می‌‎شود، ممکن است باعث بروز تورم و التهاب لثه‌ها شود. دندان‌پزشکان ممکن است بتوانند با معاینه دهان و دندان بیمار، سلامت کلی بیمار را تشخیص دهند. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که باعث بروز مشکلات دندان می‌شود:

فشار خون بالا

برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، بعضی از داروهای کاهنده فشار خون می‌تواند باعث خشکی دهان شود. زمانی که غدد بزاقی، بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن دهان تولید نمی‌کند پوسیدگی دندان تسریع می‌شود؛ زیرا بزاق مانع بروز پوسیدگی می‌شود.

دیابت

دیابت کنترل نشده ممکن است باعث بروز مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی عروقی شود. در برخی بیماران، میانگین قند خون بالا می‌تواند باعث بروز اختلال در میکروبیوم دهان شود. این شرایط به معنای بیماری لثه، از دست دادن استخوان و همچنین از دست دادن دندان باشد.

HIV

وجود ضایعاتی در دهان افراد مبتلا به ایدز که سیستم ایمنی فعالی ندارند، می‌تواند نشانه HIV باشد. انجمن قلب آمریکا اعلام کرده که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی در میان افراد مبتلا به HIV تقریباً ۱.۵ تا دو برابر بیشتر از افراد بدون این ویروس است.

کد خبر 596417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.