شهرداری اصفهان در ماه‌های اخیر در حوزه گردشگری به خوبی عمل کرده است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اصفهان در ماه‌های اخیر فعالیت‌های خوبی در راستای گردشگری داشته و گزارش‌ها نشان می‌دهد که در مدت کوتاهی ظرفیت‌های معطل مانده در شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجایی در بازدید از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری مجتمع گردشگری صفه اظهار کرد: یکی از بهترین منابع اقتصاد پایدار استان اصفهان، اقتصاد گردشگری است که به دلیل وجود ظرفیت‌های فولاد و صنعت متأسفانه آن‌طور که شاید و باید به آن توجه نشده است.

وی افزود: امروزه گردشگری صرفاً تفریح و تفرجگاهی نیست و به یک صنعت تبدیل شده است. این روزها از مجموعه‌های گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت یاد می‌شود که تنه به تنه با صنایع های‌تِک، فولاد، خودروسازی توانسته برای کشورها درآمدزایی داشته باشند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه هرجایی که تولید ثروت و ارزش‌افزوده داشته باشد خودبه‌خود توسعه، رشد و عمران پشت سر آن خواهد آمد، تاکید کرد: این ظرفیت‌ها در استان اصفهان وجود دارد اما آن‌طور که شاید و باید نتوانسته‌ایم از گردشگری به درستی بهره‌مند شویم. تا امروز رویکرد ما به صنعت ایران‌گردی و گردشگری همان رویکرد سنتی بوده است و من معتقدم این رویکرد باید در استان اصفهان تغییر کند و موضوع گردشگری در استان از اولویت‌های چندم خارج شود و در اولویت نخست مدیران استان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید به‌عنوان یک صنعت به مسئله گردشگری استان پرداخت و برای آن راهبردها و چشم‌اندازهایی ترسیم کرد و با برنامه و سناریوی مشخص و منظم برای عمران و توسعه گردشگری استان و شهر اصفهان برنامه‌ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت‌های خدادادی کم‌نظیر و موجود در شهر و استانمان بهره‌برداری لازم را صورت داد.

رجایی با بیان آنکه توجه به صنعت گردشگری بسیاری از دیگر معضلات ما، ازجمله بیکاری را حل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در چند ماه اخیر فعالیت‌های خوبی داشته است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که در مدت کوتاهی این مجموعه و ظرفیتی که معطل مانده بود را فعال کردند و فضایی مفرح، بانشاط و قابل استفاده برای خانواده‌های اصفهانی و ایرانی فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال مردم از فعالیت‌های گردشگری افزود: اگر شما امروز در این منطقه گردشگری افراد زیادی را در صف می‌بینید، تنها بحث تفریح و گردشگری صرف نیست و نشان می‌دهد که مردم به فضاهای این‌چنینی نیاز دارند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از شهرداری می‌خواهم همینطور که جهادی و انقلابی تلاش کردند تا این مجموعه را سرپا کنند، تلاش کنند تا طرح‌های توسعه دیگری هم رقم زنند و بدانند که قطعاً مردم استفاده می‌کنند و لذت خواهند برد. ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس از هیچ تلاشی در راستای شکوفاسازی این ظرفیت‌ها دریغ نمی‌کنیم برای آنکه بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری استانمان را به فعلیت تبدیل کنیم و درآمدی مستمر و پایدار از طریق صنعت گردشگری ایجاد نمائیم.

کد خبر 596388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.