سفر های استانی دولت اعتماد مردم را تقویت کرد

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در دور بعدی سفرها دولت باید پیگیر مطالبات و پاسخگو این موضوع باشد که آیا مصوبات دوره اول سفرها به سرانجام رسید یا خیر؟

محسن نصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص پایان دور اول سفرهای استانی اظهار کرد: رئیس قوه مجریه برای اداره کشور از سوی مردم انتخاب می‌شود، به همین دلیل لازم است در زمینه انجام مأموریت‌های خود با آنها در ارتباط باشد و مسائل کشور را از نزدیک اداره کند نه از پشت میز و بر اساس گزارش‌های مکتوبی که ارائه می‌شود.

وی سفر رئیس جمهور به اقصی نقاط کشور را ضروری دانست و افزود: برای آنکه هیئت دولت بتوانند میزان تحقق تصمیمات خود را در مسائل گوناگون، از نزدیک بررسی کنند، لازم است که به نقاط مختلف کشور سفر کنند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور موظف به فعالیت برای همه ایران است، گفت: رئیس قوه مجریه باید با مسائل و توانمندی‌های همه ایران از نزدیک آشنایی داشته باشد تا بتواند به حل مشکلات مردم کمک کند؛ بر همین اساس دولت سیزدهم از زمان استقرار در شهریورماه سال گذشته، برنامه سفرهای استانی را تنظیم کرد که دور نخست آن با سفر اخیر هیئت دولت به کرمان، پایان یافت.

پروژه‌های ناتمام با عمر یک تا دو دهه

وی آشنایی اعضای هیئت دولت و مسئولان جدید با مشکلات و ظرفیت‌های اقصی نقاط کشور را نخستین دستاورد دور اول سفرهای استانی برشمرد و ادامه داد: این دستاورد بزرگی است، زیرا در صورتی که مسئولان حیطه مسئولیت خود را به خوبی نشناسند، نمی‌توانند آن را به خوبی اداره کنند؛ دومین دستاورد این سفرها نیز به جریان افتادن پروژه‌های ناتمام بود که برخی از آنها عمر ۱۰ تا ۲۰ سال دارند.

نصری درباره مصوبات سفرها خاطرنشان کرد: در دور نخست سفرهای استانی، پروژه‌هایی برای سرمایه‌گذاری تصویب شد که توجیه اقتصادی داشته باشد و زود به نتیجه برسد تا مردم از اجرای آنها بهره‌مند شوند.

وی تقویت سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر اهداف سفرهای استانی دانست و گفت: ارتباط چهره به چهره با مردم و شنیدن حرف آنها باعث تقویت اعتماد عمومی و تقویت روحیه امیدواری در جامعه شد، زیرا در ساختار سیاسی کشور ما که مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و اسلامی تعریف شده است، مردم انتظار دارند مسئولانی که انتخاب کرده‌اند را از نزدیک ببینند و گاهی بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را به آنها انتقال دهند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دیدار چهره به چهره با رئیس جمهور برای همه مردم مقدور نیست، تاکید کرد: در حاشیه این سفرها تعدادی از مردم می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را به شکل مستقیم با رئیس جمهور در میان بگذارند و ببینند که دولت برای رفع مشکلات، گرفتاری‌ها و عقب ماندگی‌ها عزم جدی دارد.

وی گفت: اگرچه قرار نیست که رئیس جمهور و وزرا در این سفرها معجزه‌ای کنند که همه مسائل و مشکلات استان‌ها و شهرها برطرف شود اما شناخت همین موارد و تلاش و کمک برای حل آنها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ البته در دور بعدی سفرها، دولت باید پیگیر مطالبات و پاسخگو این موضوع باشد که آیا مصوبات دوره اول به سرانجام رسید یا خیر؟

کد خبر 596311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.