برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرامرز مهاجرانی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در نشست کمیته اطلاع‌رسانی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اراک، اظهار کرد: رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش، استاندار مرکزی است و مدیریت ستاد اجرایی آن را نیز شهردار اراک بر عهده دارد، همچنین سازمان سرمایه‌گذاری به عنوان دبیر این همایش که روزهای بیستم و بیست‌ویکم مهرماه در فرهنگسرای شهر اراک برگزار خواهد شد، معرفی شده است.

وی افزود: اراک به‌رغم اینکه ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند جاذب گردشگر و سرمایه‌گذار باشد، اما در این زمینه تاکنون آن چنان که لازم بوده است، اقدامات مناسب انجام نشده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک تصریح کرد: به طور مثال در حوزه مذهبی مرقد امامزاده محمد عابد برادر تنی امام رضا (ع) در این شهر قرار دارد و اولین مدرسه و حوزه علمیه قبل از قم در شهر اراک ساخته شده است و خانه شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخی همچون امیرکبیر نیز در این شهر است که با پرداختن به این جاذبه‌ها می‌توان گردشگری اراک را ارتقا داد.

وی ادامه داد: کلان‌شهر اراک در حوزه طبیعی، دارای تالاب میقان است که جزو ۱۰ تالاب برتر ایران به‌شمار می‌رود، همچنین این شهر غذاهای سنتی و بی‌نظیری دارد که ناشناخته مانده و معرفی نشده است.

مهاجرانی اظهار کرد: نشان دادن اراک به دیگران از اهداف همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و همچنین در این رویداد ۱۵ پروژه شهری در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل و محیط زیست، تجارت و گردشگری، فرهنگ و هنر برای سرمایه‌گذاری معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان شد: کمیته علمی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی آماده جذب مقالات علمی در حوزه اقتصاد شهری است که مقالات در سایت isi قرار خواهند گرفت و به ۱۰ مقاله برتر نیز جایزه اعطا خواهد شد.

کد خبر 596283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.