برای رفع مشکلات کارکنان شهرداری اهتمام جدی داشته باشیم/تسریع در تبدیل وضعیت ایثارگران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وحدت و همدلی، کلیدواژه موفقیت برای خدمت به مردم است؛ ما اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان نمایندگان مردم، امانتی خطیر را برعهده گرفته‌ایم و وظیفه داریم فارغ از هر گونه اختلاف، راه را هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مردادماه_ در نطق میان‌دستور پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و مردم در برگزاری مراسم عزاداری دهه نخست محرم همکاری خوبی انجام دادند، ازجمله مراسم تجمع هیئت‌ها در میدان امام حسین (ع) که در عصر روز عاشورا انجام شد.

وی با بیان اینکه در این ایام بخش‌های مختلف شهرداری رویدادهای خوبی برگزار کردند، افزود: برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم از سوی منطقه ۱۰، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و تدفین شهدای گمنام از سوی منطقه ۱۵، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از سوی معاونت خدمات شهری، همکاری معاونت فرهنگی در اجرای برنامه‌ها، برگزاری مراسم کشوری ذاکران و نوازندگان در منطقه ۱۱، همکاری شرکت توسعه گردشگری سپاهان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در برگزاری مراسم‌ها جای تشکر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با درود و صلوات به ارواح طیبه شهدا به ویژه سردار حسین همدانی، گفت: این شهید بزرگوار به عنوان حبیب سپاه، همچون حججی‌ها و شهدای بزرگ دیگر و در رأس آن‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی، عمر خود را در جهاد فی سبیل‌الله گذراند؛ افتخار را از آن افرادی می‌دانیم که شرافتمندانه و در اوج اخلاص به پیشواز مرگ رفتند و آن را در آغوش کشیدند تا زن و کودک این مرز و بوم را به اسیری نبرند. پس دشمن بداند تا صبر این ملت لبریز نشده خاموش باشد و سکوت اختیار کند و بداند که شهدا خط قرمز ما هستند و روزهایی که به نام آن‌ها و مانند امروز به نام مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده نشان‌دهنده حرکت ملت در برابر ظلم و تسلیم‌ناپذیری برابر ظالم است.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که برای برپایی و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی چه خون‌هایی ریخته شده است. دشمن برای ضربه به نظام از هیچ چیز فروگذار نکرده، اما به لطف الهی و در صحنه بودن مردم، هیچ وقت به جایی نرسیده و نمی‌رسد.

شریعتی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نیازمند کادرسازی و پرورش مردان میدان خدمت است، خاطرنشان کرد: باید میدان را برای صاحبان جامعه تقویت کنیم و این مستلزم تدوین برنامه‌ای جامع و کامل برای بهبود منابع انسانی است، یکی از راهکارهای این مورد نیز اجرای آئین‌نامه‌ها در حوزه تبدیل وضعیت ایثارگران است.

وی با تشکر از تلاش‌های مجدانه همکاران بخش‌های مختلف شهرداری برای تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران، خاطرنشان کرد: گروهی از خانواده شهدا و ایثارگران منتظر اجرای این قانون هستند، زیرا این آئین‌نامه به طور کامل اجرا نشده است. براساس قانون، ایثارگران ازجمله نیروهای حجمی و قراردادی باید به استخدام رسمی شهرداری دربیایند، این در حالی است که بسیاری از این نیروها ۱۵ تا ۲۰ سال است که خدمت می‌کنند و به عنوان نیروی حجمی از سوی شرکت‌ها به کار گرفته شده‌اند، حتی بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه خدمت نیز تعیین جایگاه نشده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: صبحت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه دستورالعمل وزارت کشور کامل نیست، اما با توجه به آئین‌نامه، اجرای این موضوع امکان‌پذیر است؛ نباید منتظر بمانیم تا کار انجام نشود و آنگاه حکم قضائی صادر شود و سپس آئین‌نامه را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: اجرا نکردن این آئین‌نامه و هر گونه قصور، مصداق ترک فعل است و قابلیت پیگرد قانونی در سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی و قضائی و حتی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را دارد.

از نظرات و انتقادات استقبال می‌کنیم

شریعتی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در این جایگاه درخصوص مسائل شهر مرتب سخن می‌گویند، اما کمتر پیش می‌آید درمورد کارکنان شهرداری حرفی زده شود، شورای اسلامی شهر خانه تمام شهروندان از جمله کارکنان شهرداری است و باید با روی گشاده از تمام نظرات و انتقادات استقبال کنیم.

وی گفت: در ابتدای امسال از شهردار اصفهان خواستم که به مسائل کارکنان شهرداری بیش از پیش ورود کند، در این رابطه شهرداری باید مشکلات کارکنان خود را در خصوص شفافیت فیش‌های حقوقی و کاهش حقوق‌ها در ماه گذشته، قرار نگرفتن کارکنان قراردادی در جایگاه‌های پستی مناسب و شایسته‌سالاری رفع کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: این مسائل همگی باعث سوت است، اما مجالی برای سوت‌زنی وجود ندارد، ضمن اینکه باید به نطق‌ها و تذکرات بیشتر توجه شود؛ بنابراین از شهردار می‌خواهیم درخصوص رفع مشکلات کارکنان اهتمام جدی داشته باشد و شخصاً ورود کند؛ زیرا فاصله گفتن و انجام شدن باید کوتاه شود.

وی ادامه داد: وحدت و همدلی، کلیدواژه موفقیت برای خدمت به مردم است؛ ما اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم امانتی خطیر را برعهده گرفته‌ایم و وظیفه داریم فارغ از هر گونه اختلاف، راه را هموار کنیم. ما خرمشهرهایی در پیش داریم که برای گذر از آن باید به سمت مسیری شایسته پیش برویم و به افق‌هایی که برای نظام تعریف شده بنگریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هر نوع پرداختن به حواشی ثمره‌ای ندارد و خدمت به مردم را دچار اشکال می‌کند. مردم به جریان اصول‌گرایی اعتماد کردند و نباید با رفتار و گفتار خود به این اعتماد خدشه وارد کنیم. مسیر را به گونه‌ای طی کنیم که چیزی جز خدمت به مردم ارائه نکنیم، زیرا در تاریخ ثبت می‌شود که چگونه فرصت خدمت‌رسانی به مردم را از دست داده‌ایم.

کد خبر 596264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.