بازگشایی کلیسای نوتردام در سال ۲۰۲۴

مدیران پاریس، پایتخت فرانسه از بازگشایی کلیسای نوتردام همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ خبر داده‌اند؛ این مکان در پانزدهم آوریل ۲۰۱۹ دچار آتش‌سوزی و بخش‌های مهمی از آن در آتش تخریب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان وقوع آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام، چالش‌های زیادی میان مدیران شهر و حتی فرانسه بر سر بازسازی و بازگشایی آن به وجود آمد اما در نهایت، یک توافق کلی میان آن‌ها شکل گرفت. بر اساس توافق جدید قرار است این مکان همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، یعنی پنج سال پس از وقوع حادثه به روی عموم مردم باز شود.

ریما عبدالملک، وزیر فرهنگ فرانسه به تازگی مدعی شده است که مرحله پاکسازی کلیسای نوتردام رو به پایان است و تا پایان تابستان، کارکنان ساختمانی قادر خواهند بود مرحله بازسازی آن را آغاز کنند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درست چند روز پس از وقوع آتش‌سوزی اعلام کرده بود که پس از پنج سال و همزمان با بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، درهای کلیسا را به روی مردم باز خواهد کرد. در آن زمان و با توجه به بزرگی آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام، بسیاری از متخصصان این ادعای مکرون را بلندپروازانه و نامعقول تصور کردند، با این حال به نظر می‌رسد که تحقق هدف رئیس‌جمهور فرانسه تا تاریخ ذکرشده قطعی است.

گزارش‌ها حاکی است که در آتش‌سوزی کلیسا، ۲۵۰ تن مواد سوخته تولید شد که پاکسازی فضا از آن از نظر بسیاری از کارشناسان، بدون لطمه بیشتر به کلیسا امری غیرممکن بود. انتشار گازهای آلاینده ناشی از مواد سوختنی از زمان آتش‌سوزی همواره فرایندهای بازسازی آن را به تأخیر انداخته است که شیوع بیماری کرونا نیز به توقف انجام بسیاری از آن‌ها منجر شد.

کلیسای نوتردام از قدمتی حدود ۸۵۰ سال برخوردار است و مدیران پاریس از همان زمان آتش‌سوزی تصمیم گرفتند، بازسازی آن را به گونه‌ای انجام دهند که کمترین تفاوت ظاهری میان سازه جدید و قدیمی وجود داشته باشد. البته مدیران به این توافق رسیده‌اند که فضای داخلی آن را مدرن‌سازی کنند و از خدمات پیشرفته امروزی برای زیباسازی آن بهره بگیرند.

کد خبر 596242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.