ضرورت رفع مشکلات کمبود آرد و نان در تالش

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تالش گفت: روسای اتحادیه نانوایان و اداره صنعت، معدن و تجارت مسببان اصلی ایجاد کمبود آرد نان در این شهرستان هستند.

بهزاد پورپناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمبود آرد، ایجاد صف‌های طولانی، صرف ساعت‌ها وقت برای خرید نان، عرضه نان در هر نوبت تا سقف پنج قرص، اختلال در کارت خوان فروش نان در برخی از مواقع، خودداری از دریافت پول برای فروش نان، کیفیت پایین نان ازجمله مشکلاتی است که موجب رنجش خاطر شهروندان شهر تالش شده است.

وی افزود: توزیع ناعادلانه سهمیه آرد و ایجاد رانت توسط رئیس اتحادیه نانوایان تالش و نظارت ضعیف اداره صنعت، معدن تجارت باعث کمبود آرد و نان در این شهرستان شده است و تا زمانی که این افراد در سمت خود تغییر نکنند مشکلات تالش در بحث کمبود آرد و نان رفع نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تالش تصریح کرد: عشایر این شهرستان سهمیه آرد دارند، اما به دلیل توزیع ناعادلانه آرد، ایجاد رانت از سوی رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان و نظارت ضعیف اداره صنعت، معدن و تجارت بسیاری از این افراد آرد را از بازار به صورت آزاد تهیه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان تالش با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری طبیعی بی‌شمار از جمله کوه و دریا در فصول مختلف سال میزبان گردشگران بسیاری است، بنابراین باید سهمیه آرد بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد و مسئولان متولی نیز باید روند توزیع عادلانه آرد و عرضه نان نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگان‌رود تشکیل شده است و در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است. همچنین در تالش ۴۱۴ واحد نانوایی وجود دارد که از این تعداد شش واحد نان صنعتی و حجیم و ۴۰۸ واحد نیز خبازی است.

کد خبر 596195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.