مطالبات ۵۵۸ میلیاردی شهرداری اهواز از سایر دستگاه‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بر اساس حساب‌رسی انجام شده از سال ۹۸ و قبل از آن شهرداری اهواز ۵۵۸ میلیارد تومان مطالبات دارد.

علی‌مدد هاشم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس گزارش حساب‌رسی انجام شده، شهرداری اهواز تا پایان سال ۹۸ از سایر دستگاه‌ها نزدیک به ۵۵۸ میلیارد تومان مطالبه دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۹۵ میلیارد تومان مطالبات مربوط به بدهی‌های شهروندان، تقسیط و سفته‌هایی بوده که وصول شده است، افزود: حدود ۲۴۵ میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده که بخش عمده آن شامل ۱۵۲ میلیارد تومان مطالبات ارزش افزوده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بخشی از هزینه‌هایی که شهرداری اهواز بابت خرید و خدمات به عنوان ارزش افزوده پرداخت می‌کند، باید توسط سازمان امور مالیاتی بازگردانده و یا تهاتر شود، این در حالی است که بر اساس گزارش حساب‌رسی مطالبات شهرداری اهواز بابت ارزش افزوده از سال ۸۸ تا ۹۸ پرداخت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با بخش مالی شهرداری اهواز داشتیم، مصوب شد که وصول مطالبات به ویژه چک‌هایی که از شهروندان برای قسط‌بندی بدهی‌های آنها دریافت شده و دریافت هزینه‌های پرداختی شهرداری به عنوان ارزش افزوده در اولویت قرار گیرد و گزارش لازم را به شورای اسلامی شهر ارائه دهند.

هاشم‌پور تصریح کرد: مبلغ ۴۶ میلیارد تومان نیز بابت ارزش افزوده سال ۹۹ به مطالبات شهرداری اضافه می‌شود و مطالبات شهرداری به ۱۹۹ میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که هنوز گزارش حساب‌رسی مربوط به سال ۱۴۰۰ آماده نشده است و با ارائه گزارش حساب‌رسی سال ۱۴۰۰ میزان مطالبات شهرداری بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز نزدیک به ۹۲۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد که ۵۷۵ میلیارد تومان آن بدهی‌های تجاری به اشخاص حقیقی و حقوقی است و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافتی و مابقی نیز پیش دریافت بابت ارائه خدمات است.

کد خبر 596158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.