مشاغل خانگی امیدی برای کاهش نرخ بیکاری

فرماندار گلپایگان گفت: مشاغل خانگی خرد نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری دارد؛ البته شرط توسعه یافتگی هنرهای خانگی خرید محصولات تولیدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز- شنبه بیست‌ودوم مردادماه ۱۴۰۱- در مراسم بازگشایی نمایشگاه صنایع دستی با عنوان «ولایت ثلاث» در پارک جنگلی گلپایگان، اظهار کرد: مشاغل خانگی خرد نقش بسزایی در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری دارد؛ البته شرط توسعه یافتگی هنرهای خانگی خرید محصولات تولیدی است.

وی افزود: دولت سیزدهم شرایط مناسبی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفته است، در سال جاری در شهرستان گلپایگان تعداد قابل توجهی مددجوی تحت حمایت تسهیلات یکصد میلیون تومانی مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

در ادامه مصطفی قانونی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان و خوانسار خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته تشکل‌های اجتماعی؛ نخستین نمایشگاه میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری با عنوان ولایت ثلاث در قالب ۵۰ غرفه از بیست‌ودوم تا بیست‌وچهارم مردادماه بر پا است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار و خمین؛ و با هدف توسعه گردشگری و معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی این نمایشگاه برگزار شد؛ امیدواریم استقبال مردم باعث رونق و پیشرفت صنایع دستی شود.

همچنین علی مشهدی، رئیس میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری خمین تاکید کرد: در شهرستان خمین بیش از ۵۰۰ نوع هنر دستی از جمله گلیم بافی، گلیم برجسته و پیکرتراشی و کار روی چوب شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه صنایع دستی به کسب‌وکار مشاغل خانگی رونق می‌بخشد و موجب تعامل و همبستگی بین سه شهرستان خمین و گلپایگان و خوانسار می‌شود.

در ادامه حمیدرضا قربانی یکی از اعضای انجمن تیمره شهرستان گلپایگان نیز تصریح کرد: هر ساله به مناسبت هفته تشکل‌های اجتماعی، هنرمندان شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار و خمین اقدام به برپایی نمایشگاه صنایع دستی می‌کنند.

وی گفت: صنایع دستی یکی از ابزارهای کارآفرینی و اشتغالزایی است و صنعت گردشگری نیز یکی از مؤلفه‌های پیشرفت شهرستان‌ها است، اما کوچری گلپایگان و صدها هکتار طبیعت بکر شهرستان از دست رفت و هیچ جایگزینی برای آن دیده نشد، حتی از ورود مردم به اطراف سد نیز جلوگیری می‌شود.

این عضو انجمن مردم نهاد افزود: گلپایگان برای برپایی نمایشگاه مکان آبرومند ندارد، این مکان نیز به همت شهرداری گلپایگان برای هنرمندان ساماندهی شده است.

کد خبر 596145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.