اقدامی که علائم کرونای طولانی مدت را وخیم‌تر می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن باعث وخیم‌تر شدن علائم مرتبط با کرونای طولانی مدت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا می‌تواند باعث بروز عفونت‌های خفیف تا متوسط و شدید شود، برخی افراد هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند، اما با این وجود ناقل بیماری هستند. کووید طولانی مدت زمانی رخ می‌دهد که فرد تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری، درگیر علائم مربوط به آن هستند.

این اقدام علائم کرونای طولانی مدت را وخیم‌تر می‌کند

گروهی از محققان به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر علائم کرونای طولانی مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۰۰ فرد مبتلا به کرونای طولانی مدت را مورد ارزیابی قرار دادند؛ ۷۵ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه اعلام کردند که ورزش باعث وخیم‌تر شدن علائم آن‌ها شده است. با وجود اینکه ورزش کردن به بهبود علائم بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، آسم و دیابت کمک می‌کند، اما این موضوع در مورد بیماری کووید -۱۹ برعکس بوده است. ورزش کردن باعث بروز مشکلاتی مانند تنگی نفس بیش از حد در میان افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت می‌شود.

تاثیر ورزش بر وخیم‌تر شدن علائم کرونای طولانی مدت

گاهی اوقات افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت که ورزش می‌کنند، دچار میوکاردیت می‌شوند. میوکاردیت التهاب عضله قلب است که میزان پمپاژ خون را کاهش می‌دهد و باعث بروز علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس و ضربان قلب نامنظم می‌شود.

زمان مناسب برای آغاز ورزش پس از ابتلا به کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت بهتر است از انجام دادن ورزش‌های شدید و سنگین مانند کارهای سنگین خانه دوری کنند. بهتر است افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت ابتدا ورزش کردن را با پیاده‌روی ملایم و تمرینات تنفسی آغاز کنند. سپس ورزش‌هایی با شدت کم و کارهای سبک منزل را انجام دهند، پس از آن می‌توانند پیاده‌روی سریع، بالا رفتن از پله‌ها و دویدن را آغاز کنند. در مرحله بعد می‌توانند تمریناتی با شدت متوسط مانند دوچرخه‌سواری و شنا انجام دهند و در نهایت ورزش منظم را از سر بگیرند.

کد خبر 596121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.