۲ سامانه جدید ثبت تخلف در اصفهان رونمایی می‌شود

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به نصب دو سامانه جدید ثبت تخلف در سال جاری، گفت: سامانه نخست مربوط به تردد خودروهای سنگین روی پل‌های شهر است و سامانه دوم نیز مربوط به تخلف جناغی خودروهایی است که در رمپ‌های خروجی و ورودی بزرگراه‌ها در لاین خود حرکت نمی‌کنند.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم حوزه حمل‌ونقل، روان‌سازی و افزایش ایمنی است که برای رسیدن به این هدف روش‌های سنتی حضور پلیس در معابر دیگر پاسخگو نیست، زیرا شهرها از نظر گستردگی و تعداد سفرهای درون شهری با استفاده از مدهای مختلف حمل‌ونقلی توسعه یافته است؛ از این رو در کلان‌شهرها، مدیران و برنامه‌ریزان به سمت استفاده از سامانه‌های هوشمند نظارتی و ثبت تخلف پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه سامانه‌های هوشمند اهدافی را دنبال می‌کند که مهمترین آن روان‌سازی ترافیک، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است، افزود: شهر اصفهان نیز در استفاده از این سامانه‌ها عقب نبوده است و در دهه گذشته توانسته است در این حوزه رشد خوبی داشته باشد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان حدود ۵۴۰ سامانه نظارت تصویری مربوط به زمان‌دهی تقاطع‌ها و رسیدن دستگاه‌های امدادرسان به محل حوادث و نظارت بر شهر وجود دارد که بیش از ۹۹ درصد این سامانه‌ها فعال است.

وی ادامه داد: در خصوص سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف از جمله سامانه‌های مرتبط با خطوط ویژه، تخلفات سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، طرح محدوده ترافیکی و سامانه متحرک تخلفات ایستایی که برای تخلفات پارک دوبل و توقف در حریم تقاطع‌ها، حریم میادین و ایستگاه‌های اتوبوس یا تاکسی است، ۸۴ درصد سامانه‌های دارای کد تخلف به‌رغم هزینه سنگین تأمین قطعات، فعال است.

کریمی گفت: گاهی شنیده می‌شود که سامانه‌ها تخلف را ثبت نمی‌کند، زیرا پیامک مربوطه برای راننده ارسال نشده است، اما شهروندان باید بدانند دریافت نکردن پیامک دلیل مبنی بر جریمه نشدن نیست و برای اطمینان از ثبت تخلف باید به مراجع رسمی از جمله پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

وی با اشاره به نصب دو سامانه جدید ثبت تخلف در شهر اصفهان در سال جاری، اظهار کرد: سامانه نخست مربوط به تردد خودروهای سنگین روی پل‌های شهر است که اولین سامانه به طور آزمایشی روی پل روگذر امام خمینی (ره) نصب خواهد شد و سامانه دوم نیز مربوط به تخلف جناغی خودروهایی است که در رمپ‌های خروجی و ورودی بزرگراه‌ها در لاین خود حرکت نمی‌کنند و در تردد خودروهای عبوری مشکل ایجاد می‌کنند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در ارتباط با برق اضطراری تقاطع‌ها، ثبت تخلف موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و ثبت تخلف با دوربین‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است که گزارش آن به‌زودی به شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 596115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.