توان نگارش برنامه چهارم در مجموعه شهرداری وجود دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه چهارم همانند بعضی از برنامه‎های گذشته دور از دسترس نباشد و به گونه‌ای تدوین شود که امکان تحقق آن وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی، امروز_ شنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در جمع خبرنگاران و در آئین آغاز تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری تهران ضمن قدردانی از نقش مؤثر مجموعه همکاران حوزه برنامه ریزی شهرداری تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران به این بلوغ رسیده که هر اقدام حوزه برنامه‌ریزی را توسط کارشناسان خبره به سرانجام برساند تا نیازی به برون سپاری نداشته باشد.

وی افزود: اگرچه برای برنامه چهارم مدیریت شهری تهران نیازمند مشورت اساتید در بعضی مراکز خارج از شهرداری هستیم، اما معتقدیم توان نگارش برنامه چهارم در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه توجه به ضرورت‌ها و اولویت‌های شهر تهران در تدوین برنامه چهارم مدیریت شهری اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شاید بتوان ایده‌آل‌ها و آرزوهای یک شهر مدرن هوشمند اسلامی را در سند برنامه توسعه‌ای چهارم گنجاند، اما به نظر می‌رسد برنامه باید به واقعیت نزدیک باشد و ضرورت‌ها، اولویت‌ها و امکانات شهر در آن لحاظ شود.

آخوندی توجه به امکانات و بودجه در تدوین هر سند و برنامه سالانه را ضروری دانست و ادامه داد: برنامه چهارم مانند برخی از برنامه‌های گذشته دور از دسترس نباشد و به گونه‌ای تدوین شود که امکان تحقق آن نیز وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: از تیم تدوین برنامه اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در خواست می‌کنم برای سرعت بخشی به نگارش برنامه، پیشگیری از دوباره کاری و تصویب به موقع، شورای شهر در تمام مسیر تدوین برنامه شهرداری را همراهی کند و نمایندگان کمیسیون‌ها به عنوان عضو ناظر در کمیته‌های برنامه حضور یابند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آماده‌سازی سند الزامات تدوین برنامه چهارم توسط کمیته بودجه و نظارت مالی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: در همین راستا نظرات کمیسیون‌های تخصصی شورا نیز اخذ شد و با تصویب یک فوریت آن، اصل این سند به زودی در صحن شورا بررسی خواهد شد.

وی گفت: بهره‌گیری از توانمندی درون سازمانی و اعتماد به نیروی انسانی متخصص شهرداری پسندیده است و امیدواریم که سند برنامه چهارم مایه مباهات این دوره مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: از اقدام وزارت کشور در خصوص تطابق برنامه با دوره مدیریت شهری تقدیر می‌کنم و هر دوره مدیریت شورا و شهرداری برنامه مختص چهار ساله دوره خود را تدوین کند و ضمن پایبندی به اجرا، پاسخگوی آن نیز باشد عاقلانه و مفید به نظر می‌رسد.

کد خبر 596093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.