۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
عجیب‌ترین آیین تعطیلات جهان

مردم در کشورهای مختلف جهان، تعطیلات خود را به شیوه‌های متفاوت می‌گذارنند. آیین برگزاری ایام تعطیل در بعضی از نقاط دنیا باعث شگفتی مردم در سایر نقاط دنیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تعطیلات بازه زمانی است که مردم فارغ از انجام کار و تحصیل به گذراندن اوقات فراغت خود می‌پردازند و اغلب تلاش می‌کنند تجربه‌های شیرینی را برای خود به ارمغان بیاورند. در بعضی از کشورهای دنیا آئین تعطیلات به حدی جذاب است که باعث روانه شدن سیل عظیمی از گردشگران به سمت مقصد می‌شود، حال آن‌که رسوم بعضی از کشورها در روزهای تعطیل، بسیار عجیب و غریب به نظر می‌رسد و از این طریق، جذب مسافرانی از نقاط دنیا را به کشور میزبان در پی دارد. در ادامه به معرفی غیرعادی‌ترین آئین‌هایی پرداخته می‌شود که در کشورهای مختلف طی تعطیلات برگزار می‌شود.

کرامپوس

پسرها و دخترهای پرجنب‌وجوش اتریش، مجارستان، کرواسی و اسلوونی در فصل‌های تعطیل در یافتن فضاهایی برای پنهان کردن خود حین بازی بسیار باهوش هستند چرا که یکی از آئین‌های تعطیلات کشورهای آن‌ها این است که اگر کرامپوس‌ها این کودکان را بیابند، آن‌ها را در گونی‌هایی می‌اندازند. کرامپوس‌ها افرادی هستند که لباس‌هایی ترسناک به تن می‌کنند که شاخ‌هایی تیز بر سر دارند و حین تعطیلات که معمولاً کریسمس است، در خیابان‌ها پرسه می‌زنند تا کودکانی با رفتارهای ناپسند را بگیرند و در گونی‌های خود حبس کنند.

ماری لوید

زمانی که زنگ فصل تعطیلات در ولز به صدا می‌آید، افرادی با یک گونی به تن و جمجمه‌های اسب‌ها بر سر، بدون این‌که چهره خود آن‌ها نمایان شود، در خیابان‌ها و فضاهای عمومی به حرکت می‌آیند. این در حالی است که گروهی از نوازندگان و خوانندگان پشت سر این شخصیت‌های ترسناک حرکت می‌کنند و آهنگ و آواز سر می‌دهند.

خوراک مخصوص تعطیلات رستوران کی‌اف‌سی

اغلب مردم ژاپن، از حدود دو ماه قبل از شروع تعطیلات کریسمس به سفارش غذا در رستوران‌های کی‌اف‌سی می‌پردازند که به پخت مرغ‌های کنتاکی در سراسر جهان شهرت دارد. رستوران‌ها نیز غذاهای خود را به صورت پکیج‌های بسیار زیبا به مردم تحویل می‌دهند و شادی آن‌ها را در روزهای کریسمس دوچندان می‌کنند. جالب این‌که در کنار پکیج‌های غذا که اغلب مرغ کنتاکی است، یک سالاد خوشمزه و کیک شکلاتی نیز به مشتری تحویل داده می‌شود.

پیرزن‌های بفانا

همه ساله در پنجم ماه ژانویه بسیاری از زن‌های ایتالیا با تغییر ظاهرشان، خود را به شکل پیرزن‌هایی درمی‌آورند و در خیابان‌ها به دنبال کودکانی می‌گردند تا به مناسبت سال نو به آن‌ها هدیه بدهند. بفانا در فرهنگ ایتالیا شخصیتی مهربان تلقی می‌شود که از قدرت‌های ماورایی برخوردار است و در ایام کریسمس اغلب خود را به شکل یک جادوگر زن مهربان درمی‌آورد تا به کودکان هدیه بدهد.

کد خبر 596015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.