اهمیت بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب خودرو

رئیس پلیس راه استان اصفهان از حساسیت این پلیس برای بستن کمربندایمنی توسط سرنشینان عقب خودروها به جهت کاهش خطرات ناشی از تصادفات خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس قانون همه سرنشینان عقب نیز علاوه بر سرنشینان جلو باید در تمام راه‌ها خصوصاً در راه‌های برون شهری از کمربند ایمنی استفاده کنند و در صورتی که خودروهای مدل قدیمی صندلی عقب آنها مجهز به کمربند ایمنی نیست رانندگان موظف هستند خودروی خود را مجهز به کمربند ایمنی کنند.

وی افزود: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو در معابر شهری و روستایی نیز الزامی است و باعث کم شدن خطرهای ناشی از تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: به نظر می‌رسد دیگر حساسیتی در مورد کمربند سرنشینان عقب خودروها وجود ندارد و چنین موضوعی صحیح نیست و بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودروها اعم از جلو و عقب اجباری است و نبستن آن تخلف محسوب شده و قطعاً مأموران پلیس راه در صورت مشاهده با آن برخورد و متخلفان را جریمه خواهند کرد.

سرهنگ زارع تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهیم که برای حفظ ایمنی و سلامت خود حتماً کمربند ایمنی را ببندند چرا که تصادفات متعددی بوده که سرنشینان جلو کمربند خود را بسته و آسیبی ندیده‌اند، اما سرنشین صندلی عقب به دلیل نبستن کمربند ایمنی از خودرو به بیرون پرتاب شده و جان خود را از دست داده است.

کد خبر 596013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.