خلع ید زمین‌های بدون اقدام شهرک‌های صنعتی در حرف و سخن خلاصه شده است

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت خلع یزد زمین‌های شهرک‌های صنعتی که هیچ اقدامی روی آن انجام نشده است، گفت: این موضوع در حرف و سخن خلاصه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صباغیان پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌ودوم مردادماه_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد، اظهار کرد: درباره مشکلات شهرک‌های صنعتی که عده‌ای مجوز دریافت کرده‌اند اما اقدامی انجام نمی‌دهند، سال‌ها است که صحبت می‌شود و هیچ اقدامی انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آمار دقیق این مجوزها به صورت سالانه ارائه شود، افزود: باید مشخص باشد که در هر شهرستان چه زمین‌هایی واگذار شده و چه اقدامی روی این زمینه صورت گرفته است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود بعضی از زیرساخت‌های لازم از جمله برق و آب در شهرک‌های صنعتی یزد، گفت: این امکانات باید تأمین شود تا تولیدکنندگان و صنعت‌گران بتوانند فعالیت داشته باشند.

صباغیان با انتقاد از رهاسازی زمین‌های واگذار شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ادامه داد: چرا باید فردی اقدام به دریافت زمین در شهرک صنعتی کند و بدون اینکه هیچ ساخت‌وسازی در آن انجام دهد، زمین را برای استفاده از ارزش‌افزوده آن به حال خود رها کند، در کنار این موضوع برخی از افراد در برنامه‌های فروش گوشی‌های موبایل اقدام به آگهی فروش زمین‌های شهرک صنعتی می‌کنند؛ موضوعی که به هیچ عنوان مناسب نیست و ایجاد مشکل می‌کند.

وی برخی از نقاط استان را نیازمند تأسیس ناحیه و شهرک صنعتی دانست و ادامه داد: باید با ایجاد این شهرک‌ها، زمینه احداث واحدهای تولیدی فرآوری در این مناطق را فراهم کنیم.

سیدجلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: واگذاری زمین‌هایی که در شهرک صنعتی انجام می‌شود باید با ضابطه و قوانین مشخص باشد و زمین‌هایی که شخص اهلیت و توانایی لازم برای ساخت و فعالیت در آن را ندارد باید خلع ید شود.

محمدرضا علمدار یزدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد نیز اعلام کرد: در کارگروه اقدام استان یزد مصوب شد که هیچ‌کس نمی‌تواند زمینی که در شهرک صنعتی دریافت کرده را تا زمانی که به مرحله پروانه نرسیده است به فروش برساند.

کد خبر 596006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.