استفاده از سیستم AVL در آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سیستم AVL روی خودروهای عملیاتی این سازمان نصب شده است تا مسیر رسیدن به محل حادثه از طریق ستاد فرماندهی کنترل شود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت آدرس‌دهی صحیح برای حضور آتش‌نشانی در محل حادثه، از شهروندان درخواست داریم از نظر مکانی به محل کار و سکونت خود اشراف کامل داشته باشند و با توجه به تشابه نام بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، لزوم توجه به این موضوع بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: به رغم اینکه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با سامانه‌هایی همچون ۱۱۸ و نظارت تصویری شهر ارتباط دارد و دوره‌های آموزشی توسط اپراتورهای این ستاد طی شده است، آدرس‌دهی اولیه شهروندان می‌تواند کمک ویژه‌ای برای رسیدن به محل حادثه کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص سیستم‌های جدید ناوبری این سازمان خاطرنشان کرد: سیستم AVL روی خودروهای عملیاتی این سازمان نصب شده است تا مسیر رسیدن به محل حادثه از طریق ستاد فرماندهی کنترل شود، البته سیستم‌های جدیدی نیز در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سیستم AVL برای ناوبری خودروهای آتش‌نشانی برای رسیدن به محل حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: سامانه ۱۱۸ نیز برای آدرس‌دهی به اکیپ‌ها استفاده می‌شود.

مطلبی تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم در زمان بروز حادثه با حفظ خونسردی خود، اشراف کامل نسبت به مکان وقوع حادثه را داشته باشند و این موضوع را به کارشناسان سامانه ۱۲۵ اعلام کنند تا بتوانیم هرچه زودتر خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به شهروندان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: «سامانه ۱۲۵» تنها سامانه‌ای است که به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته برای اعلام حادثه در اختیار شهروندان است.

کد خبر 595983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.