دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: بر اساس این قانون، دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در آن دستگاه اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمال اسدی در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با تقدیر از همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت اظهار کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی در جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مهم‌ترین محور برگزاری این نشست است.

وی ساماندهی گلزارهای منور شهدای استان را یکی از مطالبات خانواده‌های معظم شهدا برشمرد و گفت: مبلغی در جهت پیشرفت عملیات ساماندهی گلزارهای منور شهدا استان در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه زودتر این مبلغ تحقق یابد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام همچنین به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در آن دستگاه اقدام کنند.

اسدی در پایان به هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: یادواره شهدای کارمند به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در شهریورماه برگزار خواهد شد.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این جلسه ضمن تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) بر تکریم و تجلیل از آزادگان تاکید کرد و گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا است، چرا که با شجاعت تمام و با نثار جان و مال خود در راه پیروزی نظام اسلامی تلاش کرده‌اند.

حفظ شعائر اسلامی را امری ضروری برشمرد و افزود: در هفته دولت یکی از برنامه‌های مهم مسئولان دیدار و تکریم این خانواده‌های معظم است.

بهرام‌نیا با اشاره به در پیش بودن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان شجاعانه برای دفاع از کشور به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و شدیدترین شکنجه‌ها را در ایام اسارت برای حفظ کشور، نظام و اسلام تحمل کردند.

وی اقدامات شورای مشورتی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در جهت رفع مشکل ایثارگران را ستودنی و شایسته تقدیر دانست و خاطرنشان ساخت: شهدا، ایثارگران و آزادگان از دنیا بریدند و برای ما امنیت ایجاد کردند و حاکمیت نیز وظیفه دارد همواره در مناسبت‌های مختلف از این قشر به صورت ویژه تجلیل و تقدیر کند.

رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام در ادامه اظهار کرد: باید از همه ظرفیت خود در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت آیندگان ما را مواخذه خواهند کرد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: از زمانی که افتخار خدمتگزاری در استان داشته‌ایم هر هفته در منزل دو خانواده شهید حضور یافتیم و امام جمعه ایلام نیز به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشتند.

استاندار ایلام در بخش پایانی سخنان خود در خصوص استخدام و قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است و اداراتی که در بحث قانون تبدیل وضعیت ایثارگران کم‌کاری کنند، باید شناسایی و معرفی شوند.

کد خبر 595980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.