مشارکت فعال ۱۷۱ هزار شهروند و واحد صنفی در طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از مشارکت فعال بیش از ۱۷۱ هزار نفر از شهروندان مشهدی و واحدهای صنفی در طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تولید روزانه بیش از دو هزار تن پسماند در شهر مشهد، هوشمندسازی جمع‌آوری، تفکیک زباله و استفاده از روش‌های فناورانه در سال‌های اخیر به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار داشته است، چراکه با فرهنگ‌سازی و استفاده از روش‌های نوین می‌توان حجم قابل توجهی از زباله‌های تولیدی در این کلان‌شهر را کاهش داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق اپلیکیشن‌های هوشمند جمع‌آوری پسماند نظیر اکو، بهروب و بازیست در کلان‌شهر مشهد، بیش از ۱۵۴ هزار نفر از شهروندان و ۱۷ هزار واحد صنفی مشارکت فعال دارند و به صورت روزانه با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، پسماند خشک قابل بازیافت خود را تحویل می‌دهند و در مقابل، ارزش ریالی این پسماندها به حساب افراد و صنوف واریز می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد افزود: در طرح هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند، روزانه به صورت میانگین حدود ۲۵ تن پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود که ۱۱ تن مربوط به صنوف و واحدهای شغلی و ۱۴ تن مربوط به پسماند تحویلی شهروندان است.

وی افزود: به منظور افزایش رقم پرداختی به شهروندان در مقابل پسماند تحویلی، با هماهنگی‌های صورت گرفته و ارائه لایحه به شورای اسلامی شهر مشهد، درصد سهم شهرداری از جمع‌آوری پسماند خشک از ۱۵ درصد به پنج درصد کاهش یافت و در حال حاضر ۱۰ درصد کاهش یافته از سهم شهرداری، به شهروندان پرداخت می‌شود.

نجفی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سازمان مدیریت پسماند به نشانی wmo.mashhad.ir نسبت به دریافت و نصب اپلیکیشن‌های جمع‌آوری هوشمند پسماند اکو، بهروب و بازیست اقدام کنند.

کد خبر 595973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.