اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای بهسازی پل مارالان در تبریز

مدیر منطقه سه شهرداری تبریز با بیان اینکه اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی برای بهسازی پل زیرگذر مارالان در نظر گرفته شده است، گفت: مقاوم‌سازی روگذر ابوریحان، حکیم‌نظامی و سلیمان‌خاطر نیز در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، اکبر پورخردمند اظهار کرد: طرح مطالعاتی بهسازی پل مارالان توسط مشاور به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار است که عملیات بهسازی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازه‌های پل مارالان از لحاظ فنی ایمن است و هیچ تهدیدی متوجه شهروندان نیست، گفت: تنها لایه سطحی سازه‌ها و ستون‌های زیرگذر به مرور زمان فرسایش پیدا کرده است، اما پل، سازه‌ها و ستون‌های آن از لحاظ فنی، ایمن است.

مدیر منطقه سه شهرداری تبریز افزود: در تصاویر منتشر شده از پل مارالان، تنها قسمتی از یکی از ستون‌ها تخریب شده است که این قسمت توسط مشاور طرح نمونه‌برداری شده است.

وی ادامه داد: پل مارالان بیش از دو دهه قبل احداث شد و مطابق آئین‌نامه‌های فنی وقت به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر برای رفع هرگونه نگرانی شهروندان، این پل طبق آئین‌نامه جدید و بر اساس سامانه هوشمند مدیریت پل‌ها (BMS)، بهسازی خواهد شد.

پورخردمند با بیان اینکه برای بهسازی پل زیرگذر مارالان اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر پل زیرگذر مارالان، مقاوم‌سازی روگذر ابوریحان، حکیم‌نظامی و سلیمان‌خاطر نیز در دستور کار شهرداری منطقه سه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های در حال احداث نیز طبق آئین‌نامه جدید در حال اجرا است و در سامانه هوشمند مدیریت پل‌ها (BMS) ثبت شده است، افزود: در این سامانه و مطابق برنامه‌های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی‌های هندسی، نوع مصالح پل، تأسیسات عبور کننده از پل و وضعیت علائم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است تا وضعیت آنها به صورت دوره‌ای در بازه‌های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل شود.

کد خبر 595915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.