عملیات بهسازی چشمه حسن‌آباد در کرج انجام شد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از انتقال آب خام به شبکه آبیاری فضای سبز در محله حسن‌آباد خبر داد.

رمضان‌علی پوررستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ادامه طرح انتقال آب خام به شبکه آبیاری فضای سبز در شهر کرج، اظهار کرد: واحد آب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به‌منظور بهره‌برداری از چشمه‌های موجود در منطقه حسن‌آباد، بهسازی و لایروبی چشمه، استقرار مخزن ذخیره آب و لوله‌گذاری جهت انتقال آب با لوله‌های پلی‌اتیلن به متراژ ۲۰۰ متر را انجام داده است که این اقدام منجر به تأمین آب خام جهت آبیاری عرصه‌های فضای سبز اطراف چشمه شده است.

وی افزود: توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کاشت و استفاده از گونه‌های مقاوم از جمله اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت منابع آب خام تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت منابع آبی فضای سبز، افزود: در این خصوص می‌توان به احداث سه تصفیه‌خانه محلی در منطقه حصارک، مهر ویلا و دولت‌آباد با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به روش بیولوژیکی IFAS اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دوره بحران کمبود آب قرار داریم، تصریح کرد: راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی یکی از بهترین راهکارهای علمی جهت تأمین آب خام پایدار برای مصارف فضای سبز است که در نتیجه حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیرزمینی جهت آبیاری را به همراه دارد و در این زمینه طرح مطالعاتی برای افزایش و توسعه تصفیه‌خانه محلی در دست اقدام است.

به گزارش ایمنا، یکی از فاکتورهای اساسی در حفاظت و توسعه فضای سبز شهری، استفاده بهینه از منابع آبی در دسترس متناسب با ویژگی‌های فضای سبز در هر منطقه است و مسئولان مرتبط با تأمین و توزیع آب معتقد هستند که اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب یکی از راهکاری مناسب در مدیریت بهره‌برداری از منابع و سازگاری با کم‌آبی به‌ویژه در مناطق خشک و گرمسیری دچار تنش است.

منطقه حسن‌آباد کرج در منطقه هشت شهرداری، دارای چشمه‌های ارزشمندی است که در صورت بهره‌برداری مناسب می‌توان از آن جهت تأمین آب مورد نیاز فضای سبز استفاده کرد؛ بر این اساس اجرای طرح استحصال آب خام با بهسازی چشمه‌های این منطقه اجرایی شده است.

کد خبر 595912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.