برپایی نمایشگاه «لنز وکیل» در کانون وکلای داگستری استان اصفهان

دبیر کمیسیون فرهنگی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: یکی از اهداف این کانون شناسایی هنرمندان و استعدادهای هنری نهفته در آن است. در این بین شاعران مسلط و کتاب‌نویس، موسیقیدان و حتی مجسمه‌ساز حرفه‌ای نیز دیده می‌شوند.

حجت‌الله محلوجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری استان اصفهان برنامه‌های مختلفی برای اعضا و کارآموزان وکیل در حوزه فرهنگ و هنر دارد که برپایی نمایشگاه عکس «لنز وکیل» از آن جمله است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این نمایشگاه، ورکشاپ مجسمه‌سازی را ماه آینده برگزار خواهیم کرد، افزود: موضوع شرکت در نمایشگاه عکس را آزاد قرار دادیم اما دغدغه‌های صنفی همکاران وکیل اولویت نمایشگاه لنز وکیل است، هر چند محوریت نمایشگاه امسال خشکی زاینده‌رود بوده که امیدواریم با مشارکت فعالانه همکاران در این عرصه محقق شود.

دبیر کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای اصفهان تصریح کرد: همکاران و اعضای کانون می‌توانند در مسیر کار، زندگی و فعالیت خود از آنچه که به نظرشان جالب و دارای قابلیت‌های نمایشگاهی است، عکس بگیرند و در این مجموعه به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه لنز وکیل روز پنجشنبه _بیست‌وهفتم مردادماه_ از ساعت ۹ صبح در محل کانون برپا می‌شود اظهار کرد: شماری از آثار هم به دست ما رسیده و تعدادی نیز از فعالان کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری است. روزهای پنجشنبه که کارآموزان برای شرکت در دوره‌های تابستانه خود در کانون وکلا حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند در کنار همکاران و سایر اعضا از این نمایشگاه بازدید کنند.

به گفته محلوجی، تعداد کارآموزان وکیل کانون قابل توجه و هر سال بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر است، از سایر همکاران در کانون نیز برای دیدن نمایشگاه دعوت کرده‌ایم. جمعه _بیست‌وهشتم مردادماه_ روز جهانی عکاسی است از همین رو برنامه فرهنگی مذکور را یک روز قبل و در روز پنجشنبه اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و محدودیت مکانی کانون، نمایش ۵۰ عکس در نظر گرفته شده است‌. در دوره قبل مسابقه‌ای با عنوان «وکیلانه» برای ثبت لحظه‌های کار و زندگی اعضا و وکلا برگزار کردیم که به دلیل همزمانی با شیوع کرونا با استقبال زیادی روبه‌رو نشد.

تقدیر از برترین‌ها در روز جشن استقلال

این مقام مسئول اضافه کرد: قرار است در چند ماه باقی مانده دوره دوازدهم هیئت مدیره کانون، چند نمایشگاه و ورکشاپ را برگزار کند. همچنین برای روز جشن استقلال کانون در اسفندماه امسال، چند اثر از بین تصاویر برتر شرکت کنندگان را انتخاب می‌کند و همان روز از هنرمندانی که در نمایشگاه مردادماه، آثار آنها به نمایش درآمده است، تقدیر خواهد شد.

وی اظهار کرد: ویروس کرونا باعث ایجاد ترس و واهمه در بین همکاران شد و متأسفانه چند نفر از همکاران وکیل هم فوت شده بودند که باید گفت برخی طرح‌ها به دلیل همان بیماری کرونا امکان برگزاری پیدا نکردند اما تلاش داریم در شش ماهه باقی مانده دوره مدیریت فعلی که دغدغه‌مند و علاقه‌مند به این دست مسائل فرهنگی هستند موارد و برنامه‌هایی به این شکل را برگزار کنیم.

برپایی نمایشگاه «لنز وکیل» در کانون وکلای داگستری استان اصفهان

محلوجی هدف از برگزاری این طرح‌ها و فعالیت‌ها را ایجاد تحول فرهنگی و شناسایی فعالان فرهنگ و هنر بین اعضا و وکلای حاضر در کانون برشمرد و افزود: برخی از این طرح‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا عملیاتی نشد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما شناسایی هنرمندان و استعدادهای هنری نهفته در کانون است. در این بین شاعران مسلط و کتاب‌نویس، موسیقیدان و حتی مجسمه‌ساز حرفه‌ای دیده می‌شود که جای بسی خرسندی است.

کد خبر 595911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.