ارتقای کیفی محله‌های «دهنو» و «ولدان» در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: با توجه به انتخاب محله‌های «ولدان» و «دهنو» و تدوین سند بازآفرینی، برنامه‌ریزی‌های متفاوتی بر اساس ویژگی‌ها و مشکلات هر محله محلی انجام شد؛ در نهایت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منطقه دو شهرداری اصفهان یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهری اصفهان است که بافت سنتی و قدیمی آن از دیرباز تا به امروز حفظ شده است؛ در محدوده این منطقه هشت محله از جمله برزان، آفاران، ولدان، جاوان، سودان، فردوان، بابوکان و دهنو واقع شده است.

این منطقه از معدود مناطقی است که در قالب چند پهنه مختلف است، یعنی یک پهنه مشخص و واحد ندارد و به سه قسمت تقسیم شده است و با مناطق یک، هشت، ۹، ۱۱ و ۱۲ شهرداری اصفهان و دو شهر خمینی‌شهر و شاهین‌شهر همسایه است.

در محدوده حدود یک‌هزار هکتاری منطقه دو شهرداری اصفهان بالغ بر ۶۹ هزار نفر ساکن هستند که ۱۰۴ هکتار معادل حدود ۱۰ درصد از مساحت آن را بافت فرسوده تشکیل داده است؛ با توجه به رویکرد محله‌محوری در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان که بر اساس آن از هر یک از مناطق پانزده‌گانه شهرداری، دو محله برای موضوع محله‌محوری انتخاب می‌شود، محله‌های دهنو و ولدان در منطقه دو شهرداری اصفهان برای این موضوع انتخاب شد.

با توجه به اینکه محله‌های دهنو و ولدان جزو پرجمعیت‌ترین محله‌های این منطقه است و در سال‌های گذشته از امکانات زیادی محروم مانده است، نیازمند اقدامات اساسی است که در این راستا منطقه دو شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است.

سیاست این دوره مدیریت شهری، ارتقای کیفی محله‌های کم‌برخوردار است

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان می‌گوید: بازآفرینی و رشد کیفی محله‌های ولدان و دهنو در گروی نگاه عدالت‌محوری و افزایش کیفی محله‌های کم‌برخوردار در سطح مدیریت کلان شهری است.

وی با بیان اینکه سیاست دوره ششم مدیریت شهری بر مبنای ارتقای کیفی محلات کم برخوردار و عدالت‌محوری است، اظهار کرد: بر اساس دسته‌بندی تحلیلی انجام شده از ۵۸ محله شهرداری اصفهان، دو محله دهنو و ولدان از منطقه دو انتخاب شد تا مورد بازآفرینی و رشد کیفی قرار گیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان می‌افزاید: با توجه به انتخاب محله‌های دهنو و ولدان و تدوین سند بازآفرینی، برنامه‌ریزی‌های متفاوتی بر اساس ویژگی‌ها و مشکلات هر محله انجام شد؛ در نهایت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

محله‌محوری ولدان؛ از آسفالت معابر تا تجهیز بوستان شهدا

وی در خصوص پروژه‌های محله‌محور ولدان اضافه می‌کند: اجرای آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح این محله به مساحت ۱۶ هزار مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که همچنان در حال انجام است، همچنین احیای مادی شمس‌آباد در حال طراحی است و بازگشایی گلوگاه‌های محلی در دستور کار شهرداری منطقه دو قرار گرفته است.

صیرفی‌نژاد ادامه می‌دهد: پیاده‌روسازی خیابان ملت به طول ۹۷۰ متر نیز در لیست مناقصات معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان جهت انتخاب پیمانکار قرار گرفته است و احداث چاه‌های جذبی آب باران برای نیمه دوم امسال برنامه‌ریزی شده است؛ ساخت المان و دیوارنگاره برای ورودی ولدان، میدان مرکزی محله دهنو در حال انجام است.

ارتقای کیفی محله‌های «دهنو» و «ولدان» در منطقه ۲

وی احیا، بازسازی و مرمت سقاخانه، بهسازی و نورپردازی امامزاده بی‌بی‌فاطمه، تملک، توسعه و تجهیز بوستان شهدای ولدان را از جمله پروژه‌های در حال طراحی محله ولدان می‌داند و می‌گوید: تجهیز زمین ورزشی روباز این محله نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: ساخت پاتوق شهری محله ولدان در حال انجام است و پیاده‌روسازی خیابان شهیدان به طول ۶۰۰ متر حدفاصل مادی شمس‌آباد تا انتهای محدوده در لیست مناقصه معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: تملک و آزادسازی خیابان سردار شریفی (اردشیر) از ابتدای خیابان شهیدان تا ورزشگاه میثاق به طول ۵۴۰ و عرض ۱۶ متر از مهم‌ترین پروژه‌های محله ولدان است که در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

رایحه خوش محله‌محوری در «دهنو»

صیرفی‌نژاد با اشاره به پروژه‌های محله‌محور محله دهنو، می‌افزاید: آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح این محله به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در حال انجام است و ساخت سردیس شهید طیبه واعظی از شهدای این محله در مرحله طراحی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روسازی حدفاصل خیابان امام خمینی (ره) تا شهدای هفتم و پیاده‌روسازی خیابان ولی‌عصر دهنو در حال طراحی توسط سازمان طراحی شهرداری است، تصریح می‌کند: از دیگر پروژه‌های مهم این محله احداث چاه آب باران است که در نیمه دوم امسال انجام می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به بازگشایی گلوگاه‌های محله دهنو، اضافه می‌کند: ساخت نماد محله با کاشی هفت‌رنگ و معرق در ورودی خیابان ولی‌عصر (عج)، دیوارنگاره در دیواره مدارس، نقاشی و کاشی هفت‌رنگ و زیباسازی خیابان ولی عصر (عج)، سنگ‌فرش مرکز محله در مجاورت حمام تاریخی دهنو نیز در حال طراحی توسط سازمان طراحی است.

وی با اشاره به احداث زمین ورزشی روباز به ابعاد ۶۰۰ متر مربع به‌عنوان یکی از پروژه‌های مشارکتی شهرداری منطقه دو در محله دهنو، می‌افزاید: تملک و آزادسازی ادامه خیابان ولی‌عصر (عج) به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۸ متر یکی از پروژه‌های مهم این محله است که در دستور کار قرار گرفت.

تمام پروژه‌های محله‌محور منطقه دو در دستور کار قرار گرفت

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه تمام پروژه‌های محله‌محور منطقه دو شهرداری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، می‌گوید: غیر از احداث زمین ورزشی روباز محله دهنو که به علت معرفی نشدن زمین برای احداث از طرف شورای محله دهنو، هنوز انجام نشده است، سایر پروژه‌ها در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار یا اجرا است.

وی مهمترین مشکل انجام نشدن پروژه‌ها را تأخیر در ابلاغ طرح نهایی می‌داند و خاطرنشان می‌کند: به محض ابلاغ طرح نهایی، مراحل اجرایی آن پس از انجام تشریفات مناقصه آغاز خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان‌های اردشیر، ولدان و ولی‌عصر دهنو نیاز به همکاری بیشتر مالکان و اهالی دارد تا با سرعت بیشتر تملک لازم انجام شود و احداث آن در دستور کار قرار گیرد، تصریح می‌کند: اجرای تمام پروژه‌ها از خردادماه ۱۴۰۱ تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ و به مدت یک سال برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 595853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.