«خجند» به جمع شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه می‌شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد از انجام مقدمات خواهرخواندگی یزد با شهر خجند تاجیکستان خبر داد و گفت: این شهر به‌زودی به جمع شهرهای خواهرخوانده یزد اضافه خواهد شد.

حامد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خواهرخواندگی یزد با بعضی شهرهای جهان، اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ خبرهای خوبی در ارتباط با خواهرخواندگی برای یزد داشتیم.

وی با بیان اینکه شهر خجند تاجیکستان از جمله شهرهای مهم این کشور است و در مردادماه سال گذشته مورد طرح قرار گرفت و اقدامات اولیه آن انجام شد، افزود: با پیشنهاد قبلی از طرف شهر یزد، امسال دولت تاجیکستان به صورت رسمی با این پیشنهاد موافقت و آن را به شهرداری یزد ابلاغ کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد تصریح کرد: مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه رسمی خواهرخواندگی یزد با خجند انجام شده است و در زمان مشخص این اقدام انجام می‌شود تا این شهر نیز به جمع خواهرخوانده‌های یزد اضافه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر کشورهایی که دور و نزدیک به شکل‌های مختلف برای خواهرخواندگی یزد انتخاب شدند، کشورهای منطقه همیشه در اولویت قرار داشتند، به‌ویژه اینکه کشورهایی به عنوان حوزه نوروز شناخته می‌شوند و این کشورها با ایران و یزد اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند.

سلطانی تصریح کرد: در میان ۱۲ کشور حوزه نوروز، کشور تاجیکستان بیشترین تشابهات را با ایران دارد و به همین دلیل شهر خجند به عنوان یکی از اولویت‌های خواهرخواندگی قرار گرفت.

کد خبر 595851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.