کشف جسد ۲۰ مهاجر غیرقانونی نزدیک مرز سودان با لیبی

نیروهای مشترک سودان و لیبی روز جمعه اعلام کردند: جسد۲۰ مهاجر غیرقانونی در صحرای مرزی مشترک ایالت دارفور شمالی با لیبی پیدا شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری سودان، این خبرگزاری اعلام کرد: نیروهای مشترک همچنین موفق شدند هشت مهاجر غیرقانونی دیگر را در این منطقه نجات دهند.

براساس این گزارش این مهاجران غیرقانونی با دو خودرو از ایالت دارفور شمالی، به لیبی می‌رفتند.

سرهنگ علی سعید فرمانده این نیروهای مشترک گفت: درپی برخی گزارش‌ها، نیروهای مشترک سودان و لیبی در شهر دونگولا (شمال) اقدام به عملیات جست‌وجو کرده و جسد ۲۰ نفر را در این بیابان پیدا کردند.

وی افزود: این نیروها همچنین توانستند هشت نفر را زنده پیدا کرده و با ارائه کمک‌های اولیه و درمان موردنیاز جان آنها را نجات دهند.

سرهنگ سعید نسبت به «خطرات مهاجرت غیرقانونی بر امنیت و امنیت جامعه» هشدار داد.

سودان در مرزهای شرقی خود با اتیوپی و اریتره و همچنین در مرزهای شمال غربی خود با لیبی با پدیده مهاجرت غیرقانونی مواجه است، میزان این مهاجرت‌ها در سال‌های اخیر دو برابر شده است.

قاچاق و قاچاق انسان توسط باندهای سازماندهی شده صورت می‌گیرد که مهاجران را از طریق مصر به کشورهایی مانند اسرائیل یا از طریق لیبی به اروپا منتقل می‌کنند. آمار رسمی از تعداد مهاجران غیرقانونی و باندهایی که در قاچاق آنها در سودان فعال هستند، وجود ندارد.

دولت سودان کمبود امکانات و هزینه هنگفت را مانع پیگرد و تعقیب باندهای قاچاق در مرزهای وسیع این کشور عنوان می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 595793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.