صرفه جویی ۸ میلیون دلاری با افزایش ۱۸ درصدی تولید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به توانایی افزایش صادرات گفت: این شرکت با افزایش ۱۸ درصدی در تولیدات خود، موفق به صرفه‌جویی هشت میلیون دلاری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله عذاری‌اهوازی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن تبریک‌روز خبرنگار اظهار کرد: ما در شرکت نفت و گاز اروندان سه منطقه عملیاتی دارخوین (میدان نفتی مستقل) و دو میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی (مشترک) داریم.

وی افزود: میدان نفتی آزادگان بزرگ‌ترین میدان نفتی مشترک کشور است و برنامه‌ریزی‌های زیادی روی آن صورت گرفته و به زودی یک برنامه برای آن تعریف می‌شود تا هفت میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: ماه گذشته نیز تفاهم نامه بسیار خوبی از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت با شرکت گازپروم روسیه منعقد شد که میدان آزادگان هم از آن سهم بسزایی خواهد داشت.

هدف‌گذاری استحصال روزانه ۵۷۰ هزار بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان

وی ادامه داد: برنامه‌ای که شرکت ملی نفت ایران برای تولید از میدان نفتی آزادگان دارد، ظرفیت بسیار بالایی است و در حدود ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز تنها از این میدان نفتی، نفت استحصال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: ظرفیت تولیدی ما کمتر از این مقدار بود، اما درصدد هستیم به وسیله کارهای عملیاتی و تصمیمات مدیریتی و نگاه ویژه دولت به تولید میزان آن را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: برای تثبیت تولید تا حد انتظار از کارهای عملیاتی استفاده می‌کنیم و با انجام این امورات ظرفیت تولید نفت را طی ۱۰ ماه گذشته ۱۸ درصد افزایش دادیم که رقم‌قابل توجهی است.

عذاری‌اهوازی با بیان اینکه در حال حاضر تولید نفت شرکت نفت و گاز اروندان کمتر از میزان ظرفیت تولید است، اضافه کرد: ظرفیت تولید را طی دو ماه گذشته به حداکثر رساندیم و می‌توانیم با ظرفیت بالاتری نسبت به دولت قبل نفت صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۱۸ درصدی ظرفیت تولید عدد کمی نیست، بیان کرد: توانستیم با یک تغییر فرآورشی در غرب کارون برخی طرح‌های نفتی که توسط برخی شرکت‌های خارجی در منطقه اجرا می‌شد را در کارخانجات داخلی انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: یک واحد فرآورشی در غرب کارون وجود دارد که نفت برای آن ارسال می‌شود که هزینه فراورش را به دلار دریافت می‌کند، اما با توجه به قراردادی که شرکت ملی نفت ایران از دولت سابق با آن شرکت دارد میزان نفتی را که به آن شرکت فرآورشی تحویل می‌دادیم کمتر کردیم که توانستیم طی یک ماه اخیر فقط ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم و این‌یک موفقیت بزرگ است.

وی تاکید کرد: کارخانه فرآورش نفت و گاز اروندان سه ردیف فراورش ۵۵ هزار بشکه‌ای دارد که هر ردیف می‌تواند ۵۵ هزار بشکه نفت را فرآورش کند که در مجموع روزانه قادر به فراورش ۱۶۵ هزار بشکه نفت در کارخانه فرآورش غرب کارون هستیم تا پس از آن آماده صادرات شود.

کد خبر 595747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.