مأموریتی جز تحقق عدالت در دولت نداریم

رئیس‌جمهور گفت: هیچ مأموریتی جز اجرای عدالت در دولت نداریم و همه فعالیت‌ها با همین محوریت انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، بعدازظهر امروز_جمعه بیست‌ویکم مردادماه در جمع مردم شرق استان کرمان در مسجد جامع شهر بم اظهار کرد: اگر در جایگاه‌های اداری اجرای عدالت نباشد، ارزشی ندارد.

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز محور را در تقسیم ظرفیت‌های کشور با محوریت عدالت گذاشتیم، مستند به آمایش سرزمینی بود تا هر جا محرومیت بیشتر است، بیشتر توجه شود.

استان شدن شاخص‌هایی دارد

رئیس‌جمهور در ادامه در واکنش به مطالبات مردم شرق استان برای استان شدن گفت: من این درخواست‌ها و پلاکاردهای شما را دیدم؛ اما استان شدن شاخص‌هایی دارد که باید بررسی شود.

وی با اشاره به سخنان قبلی خود در شهرستان جیرفت مبنی بر اینکه استان شدن کرمان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: در جیرفت هم گفتم این درخواست که سال‌ها وجود داشته، در دستور کار است.

آیت‌الله رئیسی افزود: با توجه به ضرورت توسعه‌یافتگی و محرومیت در جنوب استان در مقابل خواست مردم اظهار امیدواری کرد که خواست مردم را تحقق ببخشیم.

وی اضافه کرد: خواست شما نیز سلسله مراتب و شاخص‌هایی مثل جمعیت و ظرفیت‌های دیگر برای بررسی دارد که حتماً انجام می‌شود و نتیجه به سمع مردم خواهد رسید.

رئیس‌جمهور گفت: حتی اگر از نظر شاخص‌ها نیز این منطقه شرایط احراز استان شدن را نداشته باشد، باید موانع موجود بر سر خدمت‌رسانی مناسب بررسی شود که این وظیفه ما است.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی ادارات به‌ویژه در بخش بهزیستی برای معلولان بر جا مانده از زلزله و نیز بخش کشاورزی به علت ظرفیت‌های موجود اینجا باید ارتقا یابد، گفت: حتماً باید در این بخش‌ها خدمات‌رسانی در سطحی مناسب ارائه شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: در شهری که آن‌قدر معلول بر جا مانده از زلزله دارد یا ظرفیت‌های کشاورزی آن فراوان است، باید ادارات این بخش‌ها فعال‌تر از دیگر نقاط استان باشند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از محرومیت در جنوب کرمان که امروز از آنجا مانند اطراف جازموریان بازدید به عمل آورد، تاکید کرد: شما هم به‌ویژه در اطراف بم همین وضعیت را دارید، ما از محرومیت‌ها بی خبر نیستیم و حتماً باید توجه کرد که این اولویت ما است.

آیت‌الله رئیسی گفت: باور ما این است که هر کاری به دست مردم انجام گیرد، کار درستی است.

وی در ادامه بر حمایت از بخش خصوصی نیز تاکید کرد و افزود: باید تصدی‌گری دولت کاهش یابد و نقش مردم تقویت شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 595734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.