ستاره آلمانی‌ها جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تحریم کرد!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* محرم خدایی به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در مسابقات دیویس‌کاپ ۲۰۲۲ انتخاب شد. خدایی سابقه بیش از یک دهه حضور در مسابقات دیویس کاپ را در کارنامه خود دارد و همچنین در چند دوره هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است.

* سایت یونانی greekcitytimes عنوان کرده که سه کشور یونان، عربستان سعودی و مصر پیشنهاد میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ را برای فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ارسال کرده‌اند. طبق این پیشنهاد قرار است جام جهانی به شکل مشترک در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا برگزار شود.

* فدراسیون جهانی شطرنج در مراسمی که در شهر چنای کشور هندوستان برگزار گردید ۱۳ بانوی برتر حوزه‌های مختلف رشته شطرنج را انتخاب کرد و شادی پریدر، سرمربی تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان نیز به عنوان بهترین مربی بانوان جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. پریدر استاد بزرگ شطرنج کشورمان است.

* سردار آزمون، بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه بایرلورکوزن که علاوه بر فوتبال به اسب سواری و والیبال نیز علاقه دارد و حتی او مزرعه پرورشی اسب نیز در زادگاه خود گنبد کاووس دارد. حالا اسب آزمون که اسکای نام دارد در مسابقات سوارکاری استرالیا قهرمان شد این اولین قهرمانی این اسب در مسابقات سوارکاری است. آزمون اسبش (اسکای) را به میشل پین، مربی سوارکاری استرالیا سپرده است.

* ای سکو، هافبک ۳۰ ساله اسپانیایی پس از هشت فصل حضور در تیم فوتبال رئال مادرید به سویا پیوست تا شاگرد خوان لوپتگی شود. قرارداد ای سکو با سویا ۲ ساله است و هنوز در خصوص رقم قرارداد او خبری منتشر نشده است.

* مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان سه شنبه یازدهم مردادماه با حضور ۷۸۶ تکواندوکار از ۹۱ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در سالن «آرمتس» شهر صوفیه آغاز شد پس از شش روز رقابت، در نهایت با نایب قهرمانی تیم‌های ملی کشورمان در هر دو بخش دختران و پسران به پایان رسید.

* تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در آخرین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل برزیل با نتیجه ۲۹ بر ۲۶ شکست خورد و در جایگاه شانزدهم جهان ایستاد.

* با دعوت فدراسیون جهانی ورزش‌های بیلیاردی، سه داور کشورمان در رقابت‌های اسنوکر رده‌های پایه قهرمانی جهان قضاوت خواهند داشت. سمیرا صنعتی، علیرضا سیلسپور و کاظم تاران داوران ایرانی هستند که با دعوت فدراسیون جهانی ورزش‌های بیلیاردی در رقابت‌های اسنوکر رده‌های پایه قهرمانی جهان قضاوت خواهند داشت. مسابقات اسنوکر زیر ۱۶، زیر ۱۸ و زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان به میزبانی رومانی و در بخارست برگزار می‌شود. این مسابقات از بیست و هشتم مردادماه آغاز خواهد شد

* در جریان برگزاری مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات دو و میدانی پنجمین دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی فرزانه فصیحی موفق شد ضمن شکستن رکورد ملی برای دومین بار پیاپی در یک روز عنوان نایب قهرمانی این بازی‌ها را کسب نماید.

* تیم تیراندازی بانوان دانشجوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ترکیب الهه بلشک، نرگس بابایی و یاسمن مویدیان در مسابقات دانشجویان نظامیان جهان به میزبانی روسیه موفق به کسب مقام دوم تیمی در رشته تفنگ ۲۰۰ متر شد. در این مسابقات روسیه در جایگاه نخست ایستاد و بلاروس سوم شد.

* فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، به دلیل نقض قوانین حقوق بشری از جام جهانی قطر انتقاد کرد و آن را از سوی خود تحریم کرد. فیلیپ لام از اهدای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر به دلیل سابقه حقوق بشری در این کشور، انتقاد کرد و گفت که قصد ندارد در این مسابقات شرکت کند.

* در حالی‌که قرار بود نخستین مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در روز دوشنبه، سی‌اُم آبان‌ماه با انجام دیدار تیم‌های ملی سنگال و هلند از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز شود و پس از آن هم تیم‌های ملی ایران و انگلستان به مصاف هم بروند و در سومین دیدار که به‌نوعی افتتاحیه این رقابت‌ها خواهد بود، قطر و اکوادور مقابل هم قرار بگیرند، این برنامه احتمالاً دچار تغییر خواهد شد.

* در ادامه مسابقات دانشجویان نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی، تیم والیبال کشورمان در فینال با نتیجه ۳ بر ۲ میزبان مسابقات یعنی روسیه را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

* تیم ملی بانوان شطرنج ایران در رقابت‌های المپیاد جهانی چنای هند در جایگاه سوم کتگوری B قرار گرفت. ترکیب تیم ملی ایران در این رقابت‌ها مبینا علی‌نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر، سحر معصومی و میترا اصغرزاده بودند.

* فینال سوپرجام اروپا با برتری دو بر صفر رئال مادرید مقابل آینتراخت به پایان رسید. گل‌های کهکشانی‌ها را کریم بنزما و دیوید آلابا به ثمر رساندند.

* جلسه سازمان لیگ برگزار و بیست و هشتم شهریور به عنوان آغاز لیگ برتر بسکتبال به تصویب رسید. نحوه برگزاری رقابت‌ها به صورت روش ارائه شده تصویب و مقرر شد که تیمی به تعداد تیم‌های لیگ برتر اضافه نشود. ورودیه‌ی تیم‌ها برای رقابت‌های لیگ برتر و دسته اول به تصویب رسید. همچنین در خصوص تیم‌های لیگ دسته اول (لیگ حرفه‌ای) هم مقرر شد که تمامی باشگاه‌ها باید از مجوز کمیسیون ماده ٥ برخوردار باشند و مسابقات لیگ دسته اول نیز بصورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

کد خبر 595652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.