مهم‌ترین اولویت‌های ششمین دوره از شورای شهر اراک چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: حدود ۵۱ جلسه‌ای که اعضای 11 نفره شورای اسلامی شهر اراک در سال گذشته به انجام رساندند منجر به ابلاغ ۲۷۰ مصوبه به شهرداری اراک شد.

سیدوحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حدود ۵۱ جلسه‌ای که اعضای ۱۱ نفره شورای اسلامی شهر اراک در سال گذشته به انجام رساندند منجر به ابلاغ ۲۷۰ مصوبه به شهرداری اراک شد، اظهار کرد: شهرداری مکلف به پیگیری و اجرای این مصوبات است و از آن جا که اجرای بعضی از این مصوبات مانند به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی بزرگ طولانی مدت است و پایان آن در طول یک سال ممکن نبود و نظارت بر اجرای این مصوبات را باید هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر اراک پیگیری کند.

وی نقاط قوت و ضعفی که در نحوه عملکرد شورای اسلامی شهر اراک در اولین سال از فعالیت خود وجود داشته است را اقتضای هر کار جمعی دانست و ادامه داد: از جمله اقدامات مهمی که در این مدت انجام شده است، می‌توان به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با استفاده از خودروهای جدید و استفاده از عوارض آلایندگی در توسعه فضای سبز شهری اشاره کرد به گونه‌ای که در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای این امر مصوب شد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح نیز در راستای کاهش آلایندگی در برنامه‌های شورای اسلامی و شهرداری اراک قرار گرفته است، چرا که با اجرای این پروژه‌ها گره‌های ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر رفع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات بسیاری در شورای اسلامی شهر اراک داشتیم که نمی‌توان به تمام آنها اشاره کرد، اما برای نمونه این دوره از شورای اسلامی چشم‌انداز ویژه‌ای از پروژه‌های تفریحی گردشگری در دره گردو و پارک شهید باهنر ترسیم کرد که تحقق آنها در گروی حمایت بخش حاکمیتی و دولتی است.

میرنظامی تصریح کرد: در سال اول فعالیت ششمین دوره از شورای اسلامی شهر اراک تمام اعضا مسئولیتی را بر عهده داشتند و با تغییر هیئت رئیسه در سال جدید روند به گونه دیگری ادامه خواهد یافت که در این شرایط بسیاری از ظرفیت‌های اعضا بالقوه باقی خواهد ماند و این نقدی است که به رویه فعلی شورای اسلامی شهر اراک می‌توان وارد کرد و امیدواریم این مشکل نیز در ادامه راه رفع شود.

کد خبر 595556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.