فقر سبزینگی در بافت قدیمی منطقه ۵ اراک

شهردار منطقه پنج اراک گفت: در بافت قدیمی این منطقه همچون خیابان‌های راهزان و ادبجو، ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام شده است و به استثنای پارک شهر، هیچ فضای سبز مطلوب دیگری برای استفاده شهروندان وجود ندارد.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بررسی مشکلات منطقه پنج شهرداری اراک، اظهار کرد: جداول خیابان‌های شهرک حمید دچار مشکلات بسیاری شده است که در حال حاضر نیروهای شهرداری با تلاش جدی در حال ترمیم این جداول شهری هستند.

وی افزود: در شهرک‌های حمید و هجرت پیاده‌راه‌های خاکی و زمین‌های خالی بسیاری وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه نخاله‌ها شده است و آلودگی بصری سیما و منظر شهری را به دنبال داشته است، بنابراین در نظر داریم ابتدا انجام روکش آسفالت این زمین‌ها را در اولویت قرار دهیم و سپس با قطعه‌بندی زمین‌های خالی نسبت به جداسازی و جدول‌کشی زمین‌هایی با کاربری فضای سبز اقدام کنیم تا از این طریق در راستای توسعه فضای سبز منطقه گام برداریم.

شهردار منطقه پنج اراک با بیان اینکه در حال حاضر در سطح این منطقه ۲۰ پارک وجود دارد و سرانه فضای سبز آن بالغ بر ۷۵.۶ مترمربع است، تصریح کرد: فضای سبز منطقه در شهرک‌های جدید مطلوب است، اما در بافت قدیمی این منطقه همچون خیابان‌های راهزان و ادبجو، ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام و تمام کاربری‌های املاک در این نواحی به ساخت منازل مسکونی اختصاص داده شده است. به‌طور کلی می‌توان گفت در بافت قدیمی منطقه به استثنای پارک شهر، هیچ فضای سبز مطلوب دیگری برای استفاده شهروندان وجود ندارد.

وی ادامه داد: آسفالت مورد نیاز شهرداری‌های مناطق، در کارخانه تولید آسفالت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک با میزان تولید روزانه ۵۰۰ تن تأمین و به منظور لکه‌گیری و ترمیم معابر در سطح شهر توزیع می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: شهردار هر منطقه باید مطالبه‌های مردمی را در کل امور شهری و شهروندی همچون طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، زیست‌محیطی و ورزشی رصد کند و سپس با ارجاع آنها به مسئولان مرتبط در جهت پیگیری این معضلات گام بردارد، از همین رو با توجه به رویکرد محله‌محوری در مدیریت شهری جدید، قصد داریم در آینده جلسات مردمی را برای بررسی مطالبات شهروندی و رفع مشکلات آنها برگزار کنیم.

کد خبر 595554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.