ثبت‌نام بیش از ۱۱۷ هزار زائر اصفهانی برای پیاده‌روی اربعین/مرز مهران در صدر مرزهای انتخابی

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۲۳۰ متقاضی زن و ۶۷ هزار ۵۷۲ متقاضی مرد برای پیاده‌روی اربعین وجود دارد گفت : ۷۵ هزار و ۷۸۹ نفر مرز مهران، ۱۱ هزار و ۴۷۴ نفر مرز شلمچه، ۱۰ هزار و ۴۷۹ نفر مرز چذابه و ۳۱۳۴ نفر مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

علیرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۷ هزار و ۷۷۱ زائر اصفهانی برای پیاده‌روی اربعین سال جاری در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۲۳۰ نفر متقاضی زن و ۶۷ هزار ۵۷۲ نفر مرد هستند.

۱۶ هزار نفر هنوز مرزی برای خروج انتخاب نکردند

وی با اشاره به ثبت‌نام ۶۳ هزار و ۴۹۵ نفر از کلان‌شهر اصفهان برای پیاده‌روی اربعین، افزود: ۵۹۸۲ نفر از خمینی‌شهر، ۵۱۴۹ نفر از نجف‌آباد، ۲۵۹۱ نفر از شهرضا و ۲۵۹۰ نفر از شاهین‌شهر برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر هنوز مرزی برای خرج انتخاب نکرده‌اند، تصریح کرد: ۷۵ هزار و ۷۸۹ نفر مرز مهران، ۱۱ هزار و ۴۷۴ نفر مرز شلمچه، ۱۰ هزار و ۴۷۹ نفر مرز چذابه و ۳۱۳۴ نفر مرز هوایی را برای خروج انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: مهلت ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین ابتدا تا تاریخ سی‌ویکم تیرماه بود، سپس تا هفدهم مرداد تمدید شد و اکنون نیز تا بیست‌ویکم مردادماه تمدید شده است.

دایر شدن ۱۴۲ موکب در استان اصفهان

صادقی با بیان اینکه محدودیت سنی برای پیاده‌روی اربعین سال جاری درنظر گرفته نشده است، گفت: افراد دارای سن بیش از ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و خاص نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، کلیوی، درگیر دیابت شدید و افراد نیازمند خدمات ویژه پزشکی، از ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین پرهیز کنند اما در صورت ثبت‌نام پیش‌بینی‌های لازم را برای بیماری‌ها انجام دهند و داروهای مورد نیاز را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت موکب‌ها مربوط به ستاد بازسازی عتبات است اما طبق آخرین اطلاعات ۱۴۲ موکب در استان اصفهان دایر می‌شود، اضافه کرد: پوشش بیمه‌ای برای زائران اربعین سال جاری وجود دارد و با به پایان رسیدن زمان پیش‌ثبت‌نام باید مبلغ بیمه را پرداخت کنند تا ثبت‌نام آنها قطعی شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه هنوز شرایط بیمه زائران اربعین اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: افراد متقاضی شرکت در مراسم اربعین حتماً باید نسبت به تزریق دو دوز واکسن کرونا اقدام کرده باشند و توسط دانشگاه علوم پزشکی استان توصیه شده است که دوزهای یادآور نیز تزریق شود.

کد خبر 595522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.