خسارت میلیاردی سیل به زیرساخت‌های عمرانی چهار محال و بختیاری

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در این استان، گفت: تاکنون بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های عمرانی استان خسارت وارد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، محمدیعقوب باقری اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری به رغم هشدارهای لازم پیش از سیل اخیر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات برای مقابله با این بلای طبیعی نتوانستیم مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز هشدار سیل برای روزهای آینده از طریق هواشناسی استان اعلام شده است، اما همچنان مشکلات پا برجا است و قطعاً اتفاقات بدتری نیز با وجود نبود امکانات رخ خواهد داد. چرا که زیر ساخت‌های لازم برای مقابله با سیل یا هر بحران احتمالی دیگری را در استان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نداریم.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: در سیل اخیر طبق اعلام مدیریت بحران استان در مجموع بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان شامل کشاورزی، عشایری، شهرداری و دهیاری‌ها، مسکن، برق و راه خسارت وارد شده است که حجم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی بر اساس ارزیابی ۸۵ تیم اعزامی ۷۱۵ میلیارد تومان تاکنون برآورد شده است.

وی افزود: از خسارت ۷۱۵ میلیاردی به بخش کشاورزی، ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به بخش عشایری است. چهارمحال و بختیاری در حوزه عشایری پرخسارت ترین استان در سطح کشور به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با سیل اعلام شد.

کد خبر 595515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.