۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
دولت از کشاورزان حمایت کند

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: ضروری است دولت برای جبران خسارت کشاورزان حمایت‌های مالی و اعتباری لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، حسن رمضانی در خصوص لزوم حمایت از کشاورزان در برابر کاهش شدید قیمت لیمو ترش، اظهار کرد: شهرستان جم با بیش از ۱۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت لیمو ترش از مهم‌ترین مناطق و قطب اصلی تولید این محصول در استان بوشهر محسوب می‌شود که کشاورزان جم و ریز در پی بازار نامناسب و کاهش شدید قیمت این محصول حال و روز خوشی ندارند.

وی ادامه داد: لیموی تولیدی از باغات شهرستان جم با توجه به تجربه کشاورزان و تغذیه خوب گیاهی و شرایط آب و هوایی از مرغوبیت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، خواستارم تدابیر لازم از سوی جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و قیمت لیمو و دسترنج کشاورزان منطقه انجام شود.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: قیمت فروش هر کیلو لیمو ترش شهرستان جم در بازار بین هشت تا ۱۰ هزار تومان است که این قیمت هزینه‌های بالای تولید این محصول را پوشش نمی‌دهد و ادامه این روند باعث ضرر و زیان شمار زیادی از کشاورزان خواهد شد.

وی افزود: تأمین منابع مالی لازم از سوی دولت برای خرید لیمو ترش و فراهم کردن زمینه صادرات بخشی از این محصول را از جمله راهکارهای مناسب برای برون رفت از معضل قیمت پایین لیمو ترش است.

کد خبر 595509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.