پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار بوستان معصومیه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای شبکه آبیاری تحت‌فشار در ۴۵۰ هکتار از اراضی بوستان معصومیه و فضای سبز جاده اراک خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تکمیل اجرای عملیات آبیاری تحت‌فشار بوستان معصومیه در محدوده منطقه دو شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از رویکردها و اهداف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال‌های اخیر بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از منابع آب است که در این راستا اقدامات مختلفی از جمله تهیه طرح جامع شبکه آب، تهیه طرح استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی و توسعه شبکه آب خام انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های قبل یکی از عرصه‌هایی که به روش آبیاری سنتی آبیاری می‌شد و می‌توانست با مدیریت و تغییر روش آبیاری بهره‌وری خوبی داشته باشد، عرصه درختکاری جاده اراک و بوستان معصومیه بوده است، افزود: سال‌های قبل تلاش شده بود که این کار انجام شود، اما به دلایل مختلف به تأخیر افتاده بود که از حدود چهار سال قبل به‌صورت مستمر بودجه‌ای برای پروژه پیش‌بینی شد و به مرور اجرای عملیات عرصه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: در ماه‌های گذشته بیش از ۴۵۰ هکتار از عرصه فضای سبز جنگلی جاده اراک و بوستان معصومیه که با شبکه آب خام آبیاری می‌شود، تحت پوشش شبکه آبیاری تحت‌فشار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: بیش از ۶۵ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و تلاش بر این است که بهره‌وری قابل قبولی در استفاده از منابع آب داشته باشیم.

کد خبر 595493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.