شست‌وشوی مستمر مخازن زباله در سطح شهر سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از اجرای مستمر طرح شست‌وشوی مخازن زباله در سطح شهر خبر داد.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، مخازن جمع‌آوری زباله در سطح محلات را با مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به صورت مستمر نظافت و شست‌وشو می‌کند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری شهروندان مناطق سه‌گانه روزبه‌روز به شهری سالم و ایمن نزدیک‌تر شویم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: اجرای عملیات نظافت و شست‌وشوی مخازن زباله، گندزدایی و آهک‌پاشی محل نصب آن‌ها از جمله فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان است که با هدف جلوگیری از آلودگی‌های محیطی و از بین بردن بوی نامطبوع حاصل از شیرابه‌ها در گرمای تابستان، به صورت روزانه و در نقاط مختلف مناطق شهری اجرا می‌شود.

اعوانی تصریح کرد: رعایت بهداشت شهری و عمومی از وظایفی است که نهادهای متولی باید به طور مستمر و با اعمال حساسیت زیاد به انجام آن بپردازند. این کار به طور مستقیم با وضعیت و شرایط حضور شهروندان در سطح شهر در ارتباط است و بسیار اهمیت دارد. به منظور ارتقای سطح سلامت شهری به خصوص در روزهای شیوع بیماری کرونا، درگیر شدن شهروندان با این بیماری و وجود زباله‌های حاوی این ویروس در سطل‌های زباله، نظافت و پاکیزگی معابر شهری از دغدغه‌های مهم این سازمان است.

اعوانی اضافه کرد: به همت کارکنان خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند، ۱۸۰ مخزن زباله در محله‌های دارای تراکم بالای جمعیت به طور مستمر با مواد شوینده شست‌وشو و پاکسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: نظافت نکردن و شست‌وشو نشدن مستمر مخازن زباله مکانیزه، موجب پراکندگی مواد آلوده و میکروبی در محیط و تأثیر نامطلوب بر شهروندان و محیط‌زیست شهری و ایجاد سیما و منظر ناخوشایند و شرایط نامناسب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: به منظور جلوگیری از اشاعه هرگونه آلودگی و بیماری و حفظ بهداشت محیط شهری از نظر کیفی و کمی، اجرای طرح شست‌وشوی تمام مخازن پسماند و زباله با نظارت مستقیم کارشناسان انجام می‌شود.

کد خبر 595486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.