رئال مادرید قربانی بلاتکلیفی جام باشگاه‌های جهان

برنامه‌ریزی‌های فیفا در مدت اخیر چنان ضعیف بوده که هنوز زمان برگزاری دیدارهای جام باشگاه‌های جهان مشخص نشده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، فصل ۲۰۲۲-۲۳ فوتبال اروپا در آستانه شروع است و هنوز مشخص نیست که یکی از معتبرترین تورنمنت‌های فوتبال، جام باشگاه‌های جهان، چه زمانی برگزار می‌شود.

برنامه‌ریزی‌های فیفا در مدت اخیر چنان ضعیف بوده که هنوز زمان برگزاری دیدارهای جام باشگاه‌های جهان مشخص نشده است. این می‌تواند برای رئال مادرید که پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نماینده این قاره خواهد بود، مشکل ساز شود. در فصلی که تیم آنچلوتی می‌خواهد به درخشش خود ادامه دهد، برنامه‌ریزی بسیار مهم است، به ویژه با توجه به اینکه در این فصل، جام جهانی قطر در نیمه راه برگزار خواهد شد.

در این میان، تنها کاری که رئال می‌تواند انجام دهد این است که صبر کند. یک تورنمنت اضافی مانند جام باشگاه‌های جهان به دلیل زمان بندی خاص آن در تقویم، همیشه بر آمادگی بازیکنان تأثیر می‌گذارد. کادر فنی مادرید باید از قبل بداند که چه زمانی تیم باید به چین، میزبان جام باشگاه‌های جهان امسال سفر کند. تنظیم رژیم بازیکنان در این میان بسیار مهم است چرا که اکثر بازیکنان رئال مادرید از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در جام جهانی قطر شرکت خواهند کرد. آنها برای سوپرجام اسپانیا که از یازدهم تا پانزدهم ژانویه برگزار می‌شود، راهی عربستان سعودی خواهند شد. پس از آن در تاریخی که هنوز مشخص نشده، جام جهانی باشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

البته دلیل عدم اطمینان در مورد تاریخ برگزاری جام باشگاه‌های جهان واضح است، چرا که هنوز زمان مناسبی برای برگزاری آن پیدا نشده و برنامه‌ریزی آن سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. در مادرید تصور می‌شود که این مسابقات مانند دو فصل گذشته در ماه فوریه برگزار شود. با این حال یک مشکل وجود دارد: برنده لیگ قهرمانان آسیا تا بیست‌وششم فوریه مشخص نخواهد شد که برگزاری مسابقات را حداکثر تا ماه مارس غیرممکن می‌کند.

در حال حاضر حضور سه تیم در این مسابقات مسجل شده است. رئال مادرید به عنوان برنده لیگ قهرمانان، سیاتل ساندرز به عنوان قهرمان کانکاچمپیون و ویداد کازابلانکا که قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا شد. چهار تیم باقی مانده شامل قهرمان آسیا، قهرمان لیبرتادورس، قهرمان اقیانوسیه و قهرمان سوپر لیگ خواهد بود.

در سال‌های اخیر تردیدهایی در مورد برگزاری این مسابقات مطرح شده است. در سال ۲۰۱۸، فیفا می‌خواست فرمت فعلی را تغییر دهد و مسابقات را از هفت تیم به ۲۴ تیم افزایش دهد تا بدین ترتیب باشگاه‌های دیگری نیز از میان قهرمانان هر کنفدراسیون وارد مسابقات شوند. با این حال، این طرح به مراحل اجرایی نرسید.

در حال حاضر رئال مادرید با هفت بار قهرمانی، موفق ترین باشگاه این رقابت‌ها به حساب می‌آید. مادرید سه بار در سال‌های ۱۹۶۰، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۲ جام بین قاره‌ای قدیمی و چهار جام را با فرمت فعلی در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دست آورد. آنها در دور بعدی مسابقات نیز شانس اول قهرمانی هستند.

کد خبر 595475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.