مدیران با خبرنگاران تعامل و همکاری داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید انتقادپذیر باشند و به جای تقابل با خبرنگاران، با آنها تعامل و همکاری داشته باشند.

علیرضا غفاری در در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران در شرایط سخت و چارچوب محدود، انرژی و زمان بسیاری را صرف تهیه خبر می‌کنند که فعالیت این قشر قابل تقدیر است.

وی صداقت و شفافیت را دو شاخصه مهم حرفه خبرنگاری دانست و افزود: خبرنگاران در انعکاس عملکرد دولت‌ها و مدیران نهاد و دستگاه‌های اجرایی و اصلاح جامعه نقش ویژه و انکارناپذیری دارند، اما از خبرنگاران انتظار می‌رود پیش از انتشار خبر، در مورد آن از منابع موثق به خوبی تحقیق کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لیسار با بیان اینکه برخی از خبرها در گیلان با صلاح‌دید خبرنگاران با سانسور منتشر می‌شود، تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها باید در انتشار اخبار و گزارش‌ها آزادی بیان داشته باشند تا بتوانند بدون استرس و نگرانی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در کار خود مصونیت قضائی ندارند و مدیران به راحتی از آنها شکایت می‌کنند، افزود: برای حفظ جایگاه و حقوق خبرنگاران باید در دادگستری تمام شهرستان‌ها، شعبات رسیدگی به احکام مطبوعات و خبرنگاران با حضور افراد کارشناس و متخصص تأسیس شود.

غفاری تعامل دستگاه اجرایی استان گیلان با یکدیگر و خبرنگاران را ضعیف دانست و تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید آستانه تحمل خود را تغییر دهند و انتقادپذیر باشند و به جای تقابل با خبرنگاران تعامل و همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، تالش ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و لیسار یکی از چهار بخش این شهرستان است.

کد خبر 595433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.