طوفان در شهر اصفهان و سجزی/آبگرفتگی در خوانسار، گلپایگان  و نجف‌آباد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مناطق غربی و اکثر مناطق مرکزی بارش باران‌های رگباری و صاعقه را داریم همچنین در سجزی و نجف آباد و شهر اصفهان، کانون‌های گردوغبار فعال شده و شدت وزش باد تا ۷۰ کیلومتر است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باران‌های پراکنده‌ای در سطح استان شکل گرفته که در مناطق سنگ سفید خوانسار و مناطقی از گلپایگان باعث جاری شدن سیلاب و رواناب شد و خساراتی در اثر آب‌گرفتگی به چند واحد مسکونی و معابر وارد شد. شدت بارش در نجف آباد و جوزدان باعث آب‌گرفتگی معابر، خیابان‌ها و پل‌ها شد که تیم‌های امدادی در حال تخلیه آب در این مناطق هستند.

وی افزود: در محور سجزی، شرق اصفهان و بخش مهردشت و شهرستان نجف آباد و شهرک صنعتی دهق هم طوفان گردوخاک باعث کاهش میدان دید و خسارت به درختان و تابلوهای تبلیغاتی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص خیزش گردوخاک در شهر اصفهان گفت: در مناطق غربی و اکثر مناطق مرکزی بارش باران‌های رگباری و صاعقه را داریم همچنین در شهر اصفهان کانون‌های گردوغبار فعال شده و شدت وزش باد تا ۷۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: این شرایط باعث کاهش میدان دید شده و این وضعیت جوی تا روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه خواهد داشت و تا روز یکشنبه هم شرایط وزش باد در مناطق غربی و مرکزی خواهیم داشت.

شیشه‌فروش در توصیه به شهروندان گفت: در مناطقی کوهستانی و روستایی برای دوری از حاشیه رودخانه‌های فصلی هشدارهای لازم صادر شده چرا که ماهیت بارش‌های تابستانه رگباری است و تنها با چند دقیقه بارش و رگبار باعث روان آب یا سیلاب می‌شود.

کد خبر 595382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.